kalas, och livets funderingar!

Nu var det avklarat för den här gången! ...barnkalas! Måste erkänna att det inte hör till mina favoritsysslor att anordna dessa tillställningar, men samtidigt vet jag hur mycket det betyder för barnen så vad gör man inte. När de blir äldre går det säkert att muta dem med biokväll eller shoppingrunda, men fyller man 5 år så är det väl kalas man ska ha. Att man sen får sån fantastisk hjälp av de andra föräldrarna är ju så värmande för hjärtat. Vilket team :) Tack vare dem så är jag ändå inte helt slut efter de 2 timmarna 10 barn sprang runt här och lekte.
Även om vi bortser från barnkalaset så har det varit en hektisk vecka och helg. Fredagen tänker jag inte ens berätta om då allt, och då menar jag ALLT, gick emot mig. Nej den dagen glömmer jag helst, även om sviterna efter den måste redas ut nu till veckan... BLÄ, gruvar mig! Lördagsförmiddagen gick däremot bättre. Då hade jag och Emma varsin tjej som skulle fixas till årets skolbal. Roligt att göra något annat... det är ju inte varje dag man gör långhårsuppsättningar på jobbet!
Annars har jag tänkt ganska mycket på Ralph den här helgen. Konstigt att man kan sakna en människa så mycket när han gått bort fast man inte träffat honom på så många år. Men det är väl det att även om man inte träffades fysiskt så visste man att han fanns där. Jag visste att han tänkte på mig ibland liksom jag tänker på honom och ibland skickade vi små hälsningar till varandra. Det är svårt att släppa taget på människor som betytt mycket för en, och han var en sån. Anledning til att tänkarna kommit i helgen är att dom påanonserat på hans FB-sida att de ska ha en minnesdag för honom på vår fallskärmsklubb. Jag skulle så gärna vilja åka dit, men att få pengar till en USA-resa innan 18 juni är liksom inte att tänka på. Det fanns också en länk till en minnessida för Ralph där de har skrivit följande om honom:
"NICHOLS, RALPH TROY
OCALA - Ralph Troy Nichols passed away in his home March 29, 2011. He was born in Ocala, Florida December 5, 1969. He owned R2 Boats in Ocala, where he worked with his father Leon Nichols, for over 20 years. He was also a professional skydiving instructor. 
Ralph, or Troy, as those from childhood still called him, will always be remembered for his exceptional loyalty as a friend. Making others laugh gave him great joy. He loved taking care of people and always placed the needs of others before his own. He was incredibly skilled and could repair almost anything. He was proud of the time he spent working in Iraq as a contractor in 2004-2005. The skydiving community admired "Ralphie" for his skill, dedication, and generosity. He completed over eight thousand jumps and had reached the level of tandem master. Ralph felt at home in "wallowing" in the islands with his friends, barefoot, eating cracked conch. "Magnus" respected the power of "Mother Ocean" and always felt connected to the sea. "Maybe he was a pirate, 200 years too late?"
He was preceded in death by his father Leon, affectionately called Pappy, who lost his battle with cancer in January, 2011. His mother lives in Ocala and his sister lives in Atlanta. He is survived by his family, which to him included all of the friends who were part of his life. 
In lieu of flowers, please make donations to either Feral Felines in Chokoloskee, Florida at PO Box 564, Chokoloskee, FL 34138 or Shy Wolf Sanctuary at 1161 27th St. SW, Naples, FL 34117"
<3
Nu ska jag dock ta mig i kragen.
puss till er där ute!
/Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0