Vips så var det nytt år!

Dagar kommer och dagar går....och det går fort! Jag menar nyss var det nyår och nu har en fjärdedel av året redan gått. Livet springer iväg ganska snabbt just nu. Fredag-måndag hela tiden. Känns som man betalar räkningar varannan vecka.... men även om livskarusellen snurrar fort så känns det riktigt bra just nu. Även om det är mycket jobb så njuter jag verkligen av att ha ett jobb, ett jobb jag trivs med. Just nu är det dessutom mycket på G på jobbet. Emma har jobbat sin sista dag innan mammaledigheten, så tråkigt och roligt på samma gång. Kommer verkligen sakna henne. Men det är även mycket annat på G, renovering, jag ska gå lite kurs och lite annat smått och gått. Så spännande och roligt.
Även privat känner jag mig harmonisk just nu. Börjar känna att orken att ta tag i saker börjar komma och när jag ser på framtiden känns det bra. Bara känslan att varje månad få en lön, en riktig lön och underbart. Folk som tar det för givet borde få känna på år som arbetslös... att inte fler arbetslösa går i väggen är konstigt. Det är verkligen psykiskt påfrestande. Men nu är jag på banan... underbart!
Som de flesta föräldrar (antar jag) önskar jag att jag hade haft mer tid till mina barn. Säger inte att jag inte hinner göra saker med dem men just den delen blir man nog aldrig riktig nöjd med. Men även här börjar jag komma till ro genom att försöka ägna extra tid till dem på helgerna, veckodagar blir det ju mest läxor och nattning! Igår tillbringade vi hela dagen på sjön där det var speedweekend. Härlig tillställning med mycket folk. Redan på förmiddagen packade vi kärran full och hakade på den på fyrhjulingen och körde från Lisselhed som rena rama zigenarfamiljen... Jag, Jon, Kalle, Ebba, Mona och Micke och Marcus vid styret. Solen letade sig fram och dagen blev underbar, även om hemfärden kantades av regnstorm. Kvällen avslutade vi med middag, lovely.
Idag tillbringade vi förmiddagen med soffmys innan jag och barnen ryckte upp oss och begav oss ut i det härliga vårvädret. Cyklarna letades fram och det blev en tur ner till mormor. Nu ska vi se till att det blir fler cykelturer så ska nog Ebbas stödhjul snart kunna monteras bort.
Nu soffmys
Sooo long
/Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0