I hemmets lugna vrå

Nu är gubben på jobbet, barnen på dagis och jag kan njuta av lite egentid här hemma. Egentid JIPIIIIII!!! Det är precis vad jag behöver nu. Förkylningen gör mig helt förslöad. Orkar inte annat än att slänga mig på soffan... så det är precis vad jag ska göra nu. Men först sätta på lite kaffe, göra en smörgås, ta med en apelsin och hämta min bok. Är det sen något skapligt bra på tv (kanske lite OS...) så blir det ännu bättre.

Så skönt när man på soffan får slappa,
med missen som jag gärna kan klappa.
I min kopp har jag kaffe så hett,
på tv något bra jag inte har sett.
Får huvudet dessutom vila mot kudden så mjuk,
då gör det inte så mycket att man faktiskt är sjuk.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej!

Jag har varit så trött på kvällarna, så det blir dåligt med blogginlägg. Nu står jag på Siba, imorgon är sista dagen.

Vilken positiv inställnig till att vara sjuk, ska man skriva krya på dig eller inte...hmm... =) Ta en rejäl whiskey till bokläsningen idag, det botar nästan allt, det har min pappa sagt ;)

Kram!

2008-08-16 @ 12:52:59
URL: http://ejkla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0