Morfar 85 år

Idag skulle min kära Morfar ha fyllt år. Morfar har alltid stått mig nära och det känns fortfarande tomt efter honom. Visst är det lätt att människor sätts på en pedistal efter sin död, men för mig var morfar verkligen något extra och jag var hans lilla flicka. Det har gått drygt två år sedan morfar gick bort, endast 9 dagar efter att Ebba föddes. Kändes så hemskt att sitta där med min lilla bebis och samtidigt sörja min älskade morfar. Idag är jag dock glad att Morfar hann träffa Ebba, och framför allt att Ebba hann träffa morfar. Jag är så glad att jag tog fram kameran den där dagen och knäppte kort på dem tillsammans. Även om Ebba inte själv kommer att minnas min morfar så finns i alla fall kortet där och vi kan prata om det.

Jag åkte till mormor idag och tillsammans besökte vi kyrkogården, där vi lämnade en ros till morfar. Mamma hade varit där tidigare med en bukett ringblommor. Det var riktigt fint.

Jag saknar dig Morfar, Bruks Calle.
Kramen då!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: micke104

grattis farfar!!!

2008-08-14 @ 03:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0