One size fits all...

Jag har hittat dem... byxorna med en storlek som passal ALLA. Tro det eller ej, men det är sant. Jag och syrra tog våra två minsta och försökte oss på lite shopping i kupolen under lördagen. Alla som någongång har försökt handla med en otålig tvååring vet vad jag talar om. Vi hade varsin tvååring. Hur som haver sprang vi runt i lite affärer... sprang. Jag greppade ett par jeans till Kalle. Sara hittade kalasgrejer till Majas kalas. Maja fick en födelsedagspresent köpt på leksaksaffären. Sen en snabb vända till skoaffären... utan resultat. När Leo så somnat tog Sara med sig Ebba och jag fick fem minuter att kolla igenom JC. Hittade ett par vita korta jeans som blir (eller skulle bli) perfekta till spanien. Och endast 100 kr. En sväng till provhytten med en S och en XS. S var, konstigt nog, för stor. XS på gränsen till små... men dom fick det bli. Upptäckta dock att ena fickan var vikt utåt upptill, så innan jag gick och betalade bytte jag till en annan byxa i samma storlek. Hemma igen skulle byxorna visas upp för sambon.

BYXJÄ...... var ju för STORA. Inte lite för stora, utan FÖR stora.

GRRR. kollade storleken igen, både på byxan och lappen, men det är XS. 100 kr är i och för sig inte så mycke... men jag ville ju ha byxan. Hur kan en byxa vara såååååå olika i storleken när det är samma storlek... det måste vara det som kallas

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej!

Jag börjar snart jobba som lärare. Så jag har nu lösenordsskyddat min blogg. Användarnamn är "blogg" och lösen "vintergatan". Vill ju att du ska kunna fortsätta kolla vad vi har för oss =)

Visst var servetterna fina!

Kram

2008-08-11 @ 16:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0