Prinsesskalas... temat för dagen


*Maja, mosters goa prinsessa*

Idag ska jag på kalas, och inte vilket kalas som helst utan på prinsesskalas. Ja igentligen är det kanske mina barn som är bjudna men jag har fått tillåtelse att följa med. Det är i alla fall min prinsessa som fyller år. Min goa Maja. Mosters älskling :)

Har ni tänkt på va vanligt det har blivit med teman på allt. När jag var liten hade man på sin höjd pjamasparty, och var det fest kunde det möjligtvis handla om en maskerad. Idag verkar det som ALLA kalas har teman. Prinsesskalas är kanske ett av de vanligaste, men jag har även varit på/hört om Pippikalas, brandmanskalas, piratkalas, fotbollskalas, osv. För att inte tala om alla temafester. Det är inte bara kräftskivor som får en röd tråd igenom festkvällen. Det är 70-atls fester, glamorfester, kändisfester, osv. Visst är det toppenkul!!! :) Jag har lagt märke till att tom bröllop numera följer teman... jag tycker det är skitskoj.

Nu gäller det bara att hitta lite kläder till barnen. Ebba är kanske lättast, en vacker klänning, glitterskor och ett diadem med prinsesskrona på. Kalle får jag klura lite mer med. (ja det är prinsess och prins kalas). Alltid hittar jag väl något till min stiliga prins... annars får han vara okysst och klä ut sig till groda... KVACK KVACK!!

Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0