Upp som en sol, ner som en... åsksmäll!!!

Jaha... Här kommer man hem ifrån värsta underbara semestern. 5 härliga dagar i Spanien med roligt resesällskap, god mat, svalkande drycker, vackert område och härligt väder. Det skulle kunna vara som upplagt för värsta, bästa blogginlägget... men jag har tappat lusten.
VARFÖR!!?
Vi har haft inbrott... Som tur var inte i huset, men i garaget. JÄVLA SNORUNGAR!!! Tagit Jons fiskeutrustning. ALLT. Nu blir det larm. Nästan hoppas att dom kommer tillbaka och det börjar tjuta så vi får se vad det är för dårar.

Visst är jag såååå trött på det där fisket ibland, spön hit och draglådor dit. Bäckfiske hela våren, havsfiske på försommaren, trolling sommaren igenom... fram till Älgjakten (trevligt med omväxling på bytena), kanske också en å annan fågeljakt/rådjursjakt innan isarna lägger sig och pimpelfiske och angelfiske tar vid. Ja du Tin, förstår dig vi fiskeänkor imellan....

Men jag vill ju inte att sakerna ska försvinna för det. Dessutom känns det minst sagt olustigt att veta att någon varit och rotat i våra saker. Dessutom får jag dras med en gubbe som är allt annat än road av situationen... och jag tycker synd om han den här gången. Jag har ju förstått att fiskespön är personliga... man lär sig känna sitt spö och det är inte alltid "bara" att byta. Som att provköra någon annans cykel, det känns konstigt innan man blir van. Har man då blivit av med fiskegrejer för X antal tusen är det inte bara att köpa nytt...

Ja ja... bara hoppas att polisarbetet ger resultat!! Jag har ju hört att brott inte lönar sig... eller!????

Hoppas morgondagen blir bättre. Då ska jag fixa håret, till läkaren med Ebba för att kolla hennes öra (efter öroninflammationen) och sen på tjejmiddag.

Vi hörs
Kram
Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0