Mumsfillibabba....

Dukat och klart för kräftskiva. MMmmmmUMS!!!!  Dukat och klart för kräftskiva. MMmmmmUMS!!!!  Dukat och klart för kräftskiva. MMmmmmUMS!!!!                     

Visst är det konstigt att man helt plötsligt kan lära sig tycka om vissa saker. Fast man har försökt och försökt i flera år, och då tyckt det smakat hemskt. När jag var liten var det mycket jag inte tyckte om. Visst, ibland kunde vara så att man inte åt fisk i skolan bara för att man inte skulle tycka om det (fast man i hemlighet tyckte det var helt OK). Grupptrycket liksom. Men oftast tyckte jag inte om. Några exempel på saker som fick det att vända sig i magen på mig var tex broccoli, blomkål, bönor (vita bönor i tomatsås gick däremot bra) räkor, inlagd sill och faktiskt en hel del fisk (utom fiskpinnar).

Men så vips händer något... Maten börjar smaka bra. Allt jag räknat upp är råvaror/rätter jag numera äter, mer än gärna. Jag kan till och med få broccolibegär numera. Jag bara ÄLSKAR mat. Förr var jag dessutom rädd för att pröva nya saker... nu är det maten jag ser fram emot när vi ska ut och resa, ja mer än solen (ok maten OCH drycken, den ena får inte utesluta det andra). Jag kan tom bli sugen på att beställa in sniglar till förrätt om jag är på en finare restauranger, ( ja jag har provat och tyckte det var gott, nu går vi dock sällan på finare restauranger eftersom plånboken inte riktigt tillåter det...)

Hur kom jag nu in på det här ämnet...! Jo jag laddade ur kameran idag. Där hade jag bilder på våra fantastiskt GODA kräftor som vi åt förra helgen. Kräftor är en annan sak jag inte ätit mer än ett par år, och nu ÄLSKAR jag det. Kan inte ens fatta att jag inte tyckte om det förr, ännu mindre när man ser storleken på härligheterna.

Titta, njut....MUMS. Ja det är faktiskt mums.
Så ska det se ut... Lagom storlek på kräftorna :)

Aldrig mer ska jag säga att jag maten ej gillar
nu jag äter både räkor. ost och sillar.
Gastronomi är ju livets fröjd
och något i glaset så är jag nöjd.
men i surströmming jag nog fortfarande pillar

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Hörru..då får vi slå på stort 1 kväll i Spanien och ta in sniglar (jag äter också ALLT numera -kan det bero på åldern..) det lär ju iallafall inte kosta mer än en Formula1-biljett...Mohahahaha

2008-08-13 @ 07:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0