Växer så det knakar.

Jag är ju inte dummare än att jag förstår(...eller åtminstone ser) att växterna i rabatten, och även på fönsterbrädan, växer som bäst under sommaren. Allt blir inte bara härligt grönt, det drar iväg på både längd, höjd och bredd. Sol och vatten gör under med de små... Nu har jag dock upptäckt att det inte bara gäller växter, det gäller även små barn. Eller ska man kanske säga att det i synnerhet gäller barn. 

Under ett par veckor med HÄRLIGT sommarväder har barnen sprungir runt mer eller mindra nakna. På sin höjd med shorts och foppatofflor. Så bom bang... vips var farbror höst här. Ja ja inget konstigt med det utan det var bara att leta fram byxor, stövlar och långärmat åt de små liven. Till min förfäran upptäckte jag att majoriteten av Kallen byxor "krymt" och når knappt till fotknölarna. Tröjorna som förr var "stora" är nu på gränsen, och så var det skorna... Tog med mig Kalle till skoaffären för att kolla hur mycket vi hade "till godo" i de i våras nyinköpta springskorna. Maria på Orsa sko mätte snällt Kalles "lilla" fot. 16,3 cm. Så var det skons tur, resultat 16,3 cm. ?????? Det ska i alla fall vara 0,5 cm tillgodo... Man behöver inte vara stort mattesnille för att räkna ut att det kommer krävas endel shopping av morsan, hellst NU!!!!

Idag blev det ett par stövlar till honom i alla fall. I morgon åker vi förbi kupolen och då hoppas vi på nya springskor nu inför hösten. Kanske kan det bli ett par byxor oxå, och så skulle det behövas en höstjacka...:) Vi får nog skicka en önskelista till sömmerskan farmor....


Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh, så jobbigt att tvingas shoppa... Jag har sett till att växa lite på bredden, så jag har också anledning att köpa en del nytt! =)



Så kan jag berätta att alla Sibabutiker spelar som tokar nu efter över två års total tystnad. Så kan man ju inte ha det i en elektronikbutik! =)



Kram!

2008-08-08 @ 20:00:03
URL: http://ejkla.blogg.se/
Postat av: iana

Nedrans du ;)

Då har jag hittat en till blogg som jag bara måste följa...

hi hi!

Hoppas att det är bra med er!!

Eliana

2008-08-08 @ 23:04:10
URL: http://snostjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0