sorgen och maktlösheten....

Idag blev det tydligen officiellt... Både lokalt och riks sände nyheten att en flicka dött efter att ha blivit smittad av e-hec bakterie. Själv fattar jag fort farande ingenting. Känns helt overkligt att lilla leia är borta. Lider så med familjen och vill bara krama om dom. Gråter när jag tänker på dem, men måste försöka få dagarna att gå.

Den här dikten har jag precis skrivit till lilla Leia:

Det var en gång en ängel så rar.
Hon satt och tänkte till jorden jag nog far.
En kärleksfull familj hon leta och fann.
Deras kärlek hon genast vann.

En underbar far med godhet så stor.
Vacker och snäll, var hennes mor.
Men bäst av allt var systern Tyra.
En lycklig familj var ju de fyra.

Vår ängel njöt och gladde sig åt livet.
Men i stjärnorna stod annat skrivet.
Vår lilla ängel fick vända tillbaka.
Men över sin familj hon alltid ska vaka.

/Sol Jenny :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0