från Foooooot, till dagens boktips

har precis varit ute på promenad. Har blivit riktigt dukitg "hundägare" :) ...kanske inte jätte, men en riktig promenad om dagen tycker jag är bra (självklart rastar jag den stackars rackarn mer en en gång, men då blir det "bara" en tur runt gården, typ). Just ikväll fick jag för mig att Rotisen skulle få in i sin skalle att man går fint, dvs inte drar som om... ja  jag vet inte vad. Under våran lilla runda på 2 km (...kanske, mätt med ett kort måttband... ÖH!) blev det "GÅ FOT" "FOOOOT" 1 584 gånger. DVS mer än tre gånger var fjärde meter....
Någonstans vid 1500:e gången tyckte jag mig kunna ana en viss tendes till mindre dragning i kopplet, alternativt hade jag då ökat min muskelmassa vilket bidrog till att jag inte längre uppfattade dragningen lika hård... Fast då borde det ha varit träningsvärk först, vilket skulle ha resulterat i att dragningarna borde ha uppfattats som STÖRRE eftersom armen då skulle ha varit trött. Så kanske hundrackarn fattade vinken ändå!!

Kan någon förklara för mig varför jag jämt måste fara iväg i tanken och vända och vrida på allt. Upptäckte det själv när jag läste stycket. Jag MÅSTE bara förklara saker på minst 3 olika sätt, och vända och vrida på situationer. Till detta måste ALLT ifrågasättas. Varför?  ...se nu gjorde jag det igen!

Nu borde jag krypa i säng. Önskar att min syster kunde ta och läsa ut sin bok så jag kan sno den snart. (andra boken i Millenium-serien, Flickan som lekte med elden). Älskade första boken, män som hatar kvinnor, och längtar efter att få läsa fortsättningen. Har redan tagit en bok imellan, predikanten som var helt ok eller rent utav bra, men jag kan liksom inte släppa tanken på fortsättningen i milleniumserien. Får ringa och skynda på henne i morgon.
Ingen annan som har den liggande hemma!!!

   

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Malle Balle

Jag har den andra boken hemma, men till jul då jag kommer hemöver så borde ju rimligtvis systra din läst ut bokskrället redan....eller?!:)

Men jag håller med du jag, att det är jättebra böcker dom där i Millenium-trilogin!!

Kjam kjam

2008-11-25 @ 13:37:44
Postat av: Sara Ersson

Med tanke på att din syster är lärare, och småbarnsförälder, så lär det ta sin lilla tid innan hon blir klar med boken. Enda gången jag har möjlighet att läsa är när jag har gått och lagt mig och även om boken är bra så har jag somnat efter en sida.

2008-11-25 @ 21:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0