Glöggprovning


Produktbild: Blossa 08I kväll blir det glöggprovning på Björkbakke. Tillsammans med Micke och Mona hade vi tänkt öppna upp en flaska av årsglöggen från blossa. Mona sprang in på Systemet strax efter öppningen idag, men den var redan slut :( Som tur var har jag fått tag på två flaskor, som jag dock hade tänkt spara till längre fram, men en av dom får offras till kvällens sammankomst. (Den andra hade jag tänkt fira min och Jons ettåriga förlovningdag med, 25 dec)* Sen finns det ju en rad med andra spännande flaskor med glögg, så det ska nog inte gå någon nöd på oss.

Någon glöggpremiär är det dock lååååångt ifrån. Undra om det är någon mer än vi (läs jag och Mona) som dricker glögg året om??? Glögg på midsommar, glögg när första krokusen visar sig, glögg för att fira hösten, glögg, glögg, glögg.... och det bästa av allt Glögg i fjällen mmmm. Det här är en av alla vanor som den där kvinnan (igen, läs Mona) har "belastat" mig med. Hon är nog, om möjligt, den enda människa jag känner som dricker glögg mer än jag. Inte undra på att vi trivs så bra tillsammans.

HUMM?? Undra om hon ska få tag på glögg när hon åker till Thailand nästa vecka?????

Nu ska jag skapa lite stämmning inför kvällen!!

Sol Jenny

*Någon som reagerade på att JAG tänkte fira våran ettårsdag!! Jon har jour (som det ser ut nu) så det får bli alkofritt till honom, ha ha!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Var glöggen go??

Du har blitt utmanad i min blogg!

2008-11-08 @ 00:09:15
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Anna

Gifta sig inom ett år....?

2008-11-08 @ 00:11:33
Postat av: michaela

Bilden är fin:) haha du hade otur jag hittade vissa bilder :P tack så mycket för pratstunden <3

2008-11-08 @ 17:34:21
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0