Lyckad glöggtest!!

Fredagens glöggtest var en stor possitiv överraskning. Inbitna "blossa starkvinsglögg-drickare" som vi är såg vi de två utmanarna mest som en rolig grej. Lite av ombyte förnöjer :) Vi satt alltså med våra tre flaskor (ja, jag vet. Det var inget STORT och fullständigt glöggtest vi utförde). Vi kommer troligtvis fortsätta mysa i soffor, framför brasor, på fjället, i hemmet, på midsommar, jul, nyår och alla andra dagar med våran klassiker blossa starkvinsglögg. Men Blossas årsglögg 2008 var supergod och kan helt klart jämföras med våran favvo. Jag kommer i alla fall springa in på systemet igen på måndag och försöka få tag på en flaska till (har hört att ytterligare en leverans kommer in då). Utbölingen i trion, Dufenkrooks Amore vanilj tyckte jag såg så spännande ut när jag hittade den på systembolagets hemsida att jag bara fick lov att ha en flaska med i "testet", och det är jag sååå glad för. Kommer verkligen använda den fler gånger, kanske som en annorlunda efterrättsdrink. Den skulle var pricken över i på en "vintermiddag". En bit vaniljglass, varma hjortron och vaniljglögg ...:) nästan så det skulle kunna vara vår bröllopsefterrätt!!!! 
(Inga förväntningar nu. Vi har inga planer på att gifta oss... nu.)

 

Vi syns runt glöggen

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack, vad snäll du är! =)

Vad gott med glögg! Jag har kvar en flaska Amore med hjortronsmak från förra året som vi inte hann smaka. Jag har aldrig lyckats få tag på någon årsglögg själv =( En kompis som jobbade på Systemet bjöd på en för några år sedan, den var supergod.



Saknar er också, måste väl ses någonting innan sommaren i alla fall!



Kram

2008-11-09 @ 18:03:40
Postat av: Mona

Ahha..nu har jag äntligen kollat din blogg ..(missat några dagar..) En mycket bra sammanfattning gällande ett kärt ämne: Glögg..

Tack för glöggkvällen.



kram

2008-11-09 @ 19:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0