Utmaning... OK då!!

Jag har blivit utmanad igen, nu av Eliana. Liksom med kedjebrev man får på mailen brukar jag bara radera "skiten" och inte bry mig om det. Idag gör jag ett undantag. Först och främst för att jag inte orkar fundera på vad jag ska blogga om, men även för att jag faktiskt gillade frågorna. Får passa på att be om ursäkt för alla mail jag inte returnerar, liksom utmaningar jag inte tar. Utmana mig gärna... om det är ok att jag inte tar den. Fast man vet ju aldrig, plötsligt händer det :)

3 saker jag skäms över:

1. att jag går arbetslös
2. att jag ibland skäller på mina barn, obefogat.
3. När jag gräver ner mig över saker jag INTE har, istället för att glädja mig åt det jag har.


3 saker jag är stolt över:

1. Min familj. (från mina barn till min mormor, och resten)
2. Mina vänner
3. Min blogg


3 saker jag vill göra 2009:

1. Få ett jobb, och därmed lite mer ordnad tillvaro.
2. Renovera vårt stora badrum (bygga altan, slå ut vägger, göra nytt kök, fixa barnens rum...)
3. Umgås med mina barn.


3 händelser 2008 jag aldrig kommer att glömma:

1. Våran Spanienresa
2. När min underbara vän förlorade sin 2,5 åriga dotter.
3. Att min bästa bror och hans gulliga fru fick deras tredje prins.


3 saker jag inte kan klara vardagen utan:

1. Kärlek
2. Mina barn (OK jag kan vara borta från dom, men inte utan att minst tänka på dom)
3. Mat

3 personer jag avundas:

1. Astrid Lindgren, för hennes otroliga förmåga att trollbinda barn ,världen över, med sina fantastiska sagor och berättelser.
2. Sofia Westman, för hennes jobb, hennes nyrenoverade hus och nya bil :) Jag vill också ha jobb, nyrenoverat hus och ny bil!!!
3. Christer Fuglesang, för att han har varit på rymdpromenad!!

3 personer som jag utmanar:
1. X
2. X
3. X

Jag tänker inte utmana någon speciell. Först till kvar gäller :) Känner du dig manad? Skriv en kommentar och ta på dig "jobbet"!!!! Kanske får jag ändå ihop 3 frivilliga.

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Mallan brallan

utmana? hur? vadå? vad går utmaningen ut på? Nu kanske jag verkar bra dum i luvan, men jag fattar inte....hmm.

2008-11-28 @ 16:08:39
Postat av: mikkan

Jag gör den ;)

2008-11-28 @ 17:47:54
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

Man kopierar frågorna, skriver i egna svar och publicerar på sin egen blogg... kort och gott!!

;)

Sol Jenny

2008-11-29 @ 00:14:26
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Mallan brallan

Jaha ok, men ingen blogg jag har..så det får bli noll svvvvar!!

2008-11-29 @ 11:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0