Irriterad på dessa byggfirmor

Barnens dagis byggs ut. Det här har jag haft STOR förståelse för. Jag tycker det är ok att vi får gå lite längre när vi lämnar barnen. Jag tycker det är ok att vi har fått lov att tillbringa en månad i lägenhet. Jag tycker det är ok att det är lite provisoriskt... Men idag blev jag irriterad. Irriterad på dessa byggfirmor som tror att hela världen ska kretsa kring deras behov. Vad jag menar är följande:



Vi har fått stränga order att det är FÖRBJUDET att parkera efter staketet. Denna väg (som lastbilen här blockerar) får absolut inte blockeras. Vi MÅSTE parkera på avvisad plats bakom dagis (se pilen), en parkering som idag var omöjlig att nå. I alla fall för oss som inte har råd med hellikopter. Barnen ska sedan lämnas och hämtas genom grinden och dörren på baksidan, för att barnen INTE ska befinna sig PÅ byggarbetsplatsen.

Som förälder blir jag mer än irriterad när jag möts av denna syn. Jag tvingades parkera på åkern före dagis. Sen tråckla mig förbi lastbilar och byggfordon för att ta mig in på dagis. Värst är när jag ska tillbaka samma väg, då med två små barn.

Jag nämner detta och det ska BARA vara idag (enligt dagispersonalen). OK. Gubbarna behöver få dit sina baracker. Men jag känner mig fortfarande irriterad. Borde inte byggfirmorna också ha vissa restriktioner att fixa dessa saker när barnen INTE är där, för att det ska flyta på med hämtning och lämning??????? En del av mig säger "OK, det är bara idag. Inget att haka upp sig på." Men  den andra delen kokar. En dag är en dag för mycket. Det räcker med EN dag, EN timme för att en olycka ska vara framme....

Blir detta två dagar, då hoppas jag för deras skull att jag har en bra dag!

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: ulle

hm...det stod kanske en michols vent.bil ivägen oxå hihi? Hyr en helikopter och skriv upp det på orsa kommun :)Pyssel på prosten låter ju som nåt man ska smita iväg på...please påminn mig jag glömmer ju ALLTID bort dom där pysseldagarna.kram

2008-11-20 @ 15:15:22
URL: http://lofvargarden.blogg.se/
Postat av: Camilla

Håller med dig till fullo. De borde verkligen ha restrektioner de åxå. En sak som slog mig när jag hämtade sonen idag och då var kl 15:40 typ. Vilka arbetstider har dessa gubbar????? Inte till 16 iaf och jag lämnar sonen 06:30 och då är de heller inte där. Kul att se bilden du tog. Jag trodde nästan inte att nån var där och jobbade!!!!!

2008-11-20 @ 21:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0