Får man fråga??? ...eller är det tabu!

Jag har funderat på en sak idag. I vanliga fall slänger jag ur mig frågor om både det ena och det andra, men den här funderingen känns lite känslig. Det är i alla fall lätt att den missuppfattas i vårt samhälle. Därför vill jag här och nu klargöra att det inte är något rasistisk eller främlingsfientligt i mina funderingar, tvärtom. Det här är något som faktiskt måste vara vardag för många nysvenskar idag.

Min fundering: Var köper man slöjor???

* Finns det slöjaffärer, där det hänger rader av slöjor i olika färger och storlekar och med provrum där man kan prova???
* Smugglas dom in i Sverige av någon Arabkrösus som köpt en pickup och pendlar fram och tillbaka med den en gång i veckan (typ spritsmugglare, fast med annat gage)
* Finns det webbshopper... www.minsloja.se????
* Syr man sin egen, och var får man så fall tag på mönster???

Men mina funderingar slutar inte här. OM det nu är så att slöjorna smugglas, eller kanske ännu troligare helt lagligt importeras hit. Finns det då slöjor som är anpassade efter vårt klimat??? Det tror inte jag! Detta grundar jag på att jag för ett par dagar sedan såg en kvinna som bar slöja (svart) och på den hade hon satt en grön toppluva ...typ gammal Hammarbymössa.

Affärsidé!!!
Skulle man kanske börja tillverka fodrade slöjor, och varför inte vattentäta slöjor... kanske t.o.m. myggnätsslöjor (ok, där ballade jag ur...)

Jag tror jag måste söka igenom webben...

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

- men hallåååååååå ;)

2008-11-13 @ 08:43:08
Postat av: Angelica

Nu finns det t.o.m. burkor att bada i, såg det i någon kvällstidning i somras =)

2008-11-14 @ 13:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0