Livet i Paradiset.

Nu har jag occuperat Mikaelas dator... bloggabstinensen gör sig påmind när alla andra glor på hockey :) Visst, jag älskar också hockey, skulle jag få lov att välja en sport jag fick lov att glo på jämt skulle det nog bli hockey. Att få åka till USA och gå på NHL är en dröm även för mig... men jag är lång ifrån manisk!! Just nu känner jag att blogga ligger högre på prioriteringen... dessutom har jah hockeyn i bakgrunden så jag har ju "det bästa av två världar".

Idag vaknade vi till ett vinterland. Först med dimma som täckte fjällen, men redan innan lunch klarnade det upp och vi gav oss iväg på en promenad. Barnen slängde sig på pulkorna, fatta vad lyckliga dom var :) , och vi gick runt kvarteret i solskenet. Tillbaka i stugan fixade vi lunch till barnen, medan vi vuxna avnjöt blossa -08 till "förrätt". 

Att få vara här i fjällen är rena paradiset. WE LOVE IT!!! Men mitt i all härlighet kan vi inte göra annat än övertala/lura oss själva att detta är bättre än Thailand.... Varför Thailand, när vi njuter av vårt vinterland???? Jo därför att Mona. Micke, Krister och Kattis ligger där på stranden just nu och dricker paraplydrinkar och smörjer sig med solskyddsfaktor.... GRISAR :) 
En dag ska jag vara där (om inte Thailand, så i ett varmt paradis). Hatar att jag måste vara i ett kallt Sverige när "alla" stricker iväg. På tisdag åker även Janne, Jenny med familj och bihang på en 10. 15 personer till iväg till samma land... Thailand. Och vad gör jag här.... jo tar hand om barn och hundar.... HM!!!

Nu kan jag inte annat än att unna alla dessa människor denna resa. Jag skulle inte vara här (=Storfjäten) utan dom. Världens bästa kompisar... nej VÄNNER!!! Men kanske är det just därför, att vi är så bra vänner, som jag kan säga att jag "hatar" (läs älskar) dem för att de lever livet i paradiset!!!

Sol Jenny 

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt med paradis!

Såväl sommarparadis som vinterparadis ;o)

L= Lotta :o)



Kram

2008-11-15 @ 17:40:27
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0