3 sekunder i rampljust

I går kväll såg vi, äntligen, Varg. Bra film. Gillar att se filmer som utspelar sig i Norrland. Som när man såg "ingen kan älska som vi" och de åkte epa. "Masjävlar" med våran "underbara" (öh!!) dialekt. Jägarna, jakt jakt jakt ....och polacker. Man känner igen sig mer då än vad man gör i alla "Stockholmsfilmer". Men bäst av allt var nog ändå att Mange skymtade förbi. (bestman till brudparet som skymtade förbi i rådhuset vid rättegången). Jag tycker det är så otroligt kul att se folk man känner på TV. Kalla mig gärna kändiskåt... jag tycker det är kul :) (inte kul att bli kallad kändiskåt, utan jag tycker det är kul att vara bland kändisar/se folk jag känner i dessa sammanhang) Det som lockar mig med kändisar är nog igentligen inte att de är kändisar utan att de oftast får uppleva och vara med om så mycket. Jag lockas nämligen lika mycket av andra "vanliga" människor som är med om äventyr. Det här blir nog bara mer och mer komplicerat om jag försöker förklara så jag lämnar ämnet, här och NU!

I morgon ska jag till en studievägledare. Ja jag måste ju försöka reda ut mitt liv... Det känns lite nervöst. Inte för att gå dit utan för att jag inte riktigt är säker på att jag kommer få den hjälp jag vill ha. Har nämligen varit där förr men då var människan helt förvirrad och kunde inte ge mig information alls (tyckte jag). Hon sa det till och med själv och förklarade att deras kollega hade gått bort samma morgon så hon var inte riktigt klar i huvudet. Jag hade i och för sig full förståelse för henne... men jag hoppas ingen dör i morgon!

Så på torsdag är det arbetsförmedlingen. Det är också nervöst. Tro vad jag blir satt på. Praktikplats??? Suck. Trött på att bli skickad hit och dit och ändå ha strul med att få pengar varje månad... Nej jag går inte in på allt pappersarbete i ett inlägg till idag .

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Tin

Haha! det var bra namn, men nått sånt fjäsk kan ju inte förekomma, han är ju inte ens med på tävlingarna.

2008-09-16 @ 20:29:26
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/
Postat av: Mona

Komsi komsi till TANT Mona så kan vi reda ut allt ..om du sliter ditt hår så sitter jag brevid å skrattar :)

Näe ursch vad drygt..lider med dig!! (tur att man inte är byråkrat)

2008-09-17 @ 07:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0