Barn är ju bara för underbara :)

Barn måste vara det bästa, mest värdefulla och roligaste som finns. Visst driver dom mig till vansinnet ibland och visst vill jag bara fara låååååångt hemifrån ibland, men oftast, nästan jämt faktiskt, är dom helt underbara. Hör bara på dessa två kommentarer som mina guldklimpar vräker ur sig idag:

1. Kalle och Ebba sitter i köket. Kalle äter sin kvällsmacka samtidigt som han lär lillasyter färger. Till sin hjälp har han ett halsband med pärlor i alla regnbågens färger, +lite till. Kalle pekar på en färg och Ebba ska svara. Inte alltid blir det rätt, ganska ofte fel faktiskt, men Kalle hjälper till. Medan han pekar på den gröna pärlan säger han "gr gr grrr grr gr". "GRÖN" svarar Ebba lyckligt. Nästa pärla är blå och när Ebba svarat röd kalle säger "b b bl bl". "BLÅ" ropar Ebba. Jag kunde inte låta bli att lägga mig i och frågar Ebba vilken färg hennes skor var (hon sprang runt i rosa foppatofflor). "GUL" säger Ebba varpå Kalle börjar "ro ro ro roo". "ROSA", bra Ebba. Jag vänder mig om och ska lämna köket medan Kalle fortsätter leken med nästa pärla... "li li li li" hör jag Kalle ljuda, varpå jag självklart förväntar mig att Ebba ska svara lila. Men nej,
"LITE ROSA" ropar Ebba :)

Gissa om jag började skratta.

2. Samma kväll ligger Kalle och tittar på Hockey med pappa (Jon) i soffan. Kalle frågar vem som spelar och Jon berättar att det är Brynäs mot Färjestad. (Här i det här huset är vi ju Brynäsare... även om jag hejade på Mora förra året, vilken även Kalle snappat upp. Kalle har däremot inte koll på olika serier utan vet bara om vad lagen heter...) Kalle frågar vilka Mora spelar mot och varför de inte är med. Jon försöker så enkelt och pedagogiskt han kan förklara. "Mora spelar i en annan serie, inte samma som Brynäs. Mora spelar under Brynäs kan man säga". Kalle, som inte är dum, svarar förstående: "jaha, du menar att Mora är under isen"

Nu skrattar jag inte längre... jag asgarvar!!! (fast jag är Mora fan)

Guuuu va livet skulle vara tråkigt utan barn... Ni som inte har några, skynda er och skaffa fort!!!

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Mona

Godmorgon.. va himla trevligt att läsa så här på morgonkvisten...

Jaaaa..barn är verkligen underbara!

2008-09-19 @ 07:12:27
Postat av: karin

hahahahahaha jag ska skaffa barn snart:D:Dhiihii:Dkram

2008-09-19 @ 13:45:18
URL: http://kajinkarin.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-19 @ 13:49:03
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha! Vad söta :o) Fast jag nöjer mig att träna lite med Moa först när vi har flyttat ner till Örebro ;o)



Kram

2008-09-19 @ 14:14:48
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Mona

Skulle behövt lite barn (och Er) här uppe i Storfjäten..det är rena "killern" att vara ensamma o på kvällen slappna av med film i soffan..man blir helt jävla dö..så vi somnade vid 22 och bara för det gick jag upp före 07....näe..gu va dååååligt

kram

2008-09-20 @ 07:35:50
Postat av: Michela

haha jag saknar dom :)

2008-09-21 @ 23:48:07
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0