Bovarna tog din 4-hjuling :(

Nu har vi berättat för Kalle. Berättat att hans 4-hjuling inte längre finns här. Att de dumma bovarna tagit den med sig. Jag hade ont i magen, men Kalle tog det med ro... faktiskt.
- Ja jag vet. Men det gör inget, den var ändå så krånglig.
Jag och Jon bara tittade på varandra och jag tror det var första gången jag kunde le åt eländet. Vi försökte förklara att vi skulle försöka köpa en ny till honom men att det kunde ta ett tag och han accepterade läget otroligt bra. Lite otäckt bara att han säger att han själv upptäckt att den var borta idag... men han påstår att han såg den när han kom hem från farmor. Nu ska man väl inte ta en 4,5 årings uppmärksamhet i det här fallet på blodigaste allvar men låt säga att det stämmer??? Då skulle det betyda att tjuvarna varit tillbaka en gång till. Det skulle också förklara hur 4-hjulingen flyttades förbi Jons bil som stod parkerad in i carporten när vi var borta. Bilen flyttades ju sedan och 4-hjulingen kunde lätt rullas ut. Dessutom har en av våra grannar uppmärksammat en mörk volvo på våran gård förra onsdagen vid 10 tiden (en typ av volvo vi inte kan komma på att någon vi känner har). Då var jag på lasarettet, Jon på jobbet och ungarna så klart på dagis.

Fy, det här gör mig helt nojig. Inte mår man bättre av att det enda polisen kan göra är att skriva en lista på försvunna saker, sätta papperet i en pärm och stämma av med ifall det kommer in något upphittat... tjena!!! Visst fingeravtryck kommer man inte långt på om man inte har någon misstänkt men de kunde i alla fall ha besökt oss, titta på platsen, kommit och pratat med oss. Det hade kännts så mycket bättre rent psykiskt, i alla fall för mig. Vadå brott lönar sig inte. Kan man gå hem till någon och sno saker för närmare 30 000 kronor och polisen inte har resurser att göra annat en skriva en lista, så måste det löna sig. Hur kan man ta så illa vid sig för att man blir av med lite saker (ok, värdet är högt), men det är fortfarande bara saker. Det ger mig dåligt samvete att jag känner så. Jag har i alla fall mina barn, de lever och de mår bra.

Vem är du som tror att du här kan rota
jag hoppas du för dina synder få sota
Hur kan man sno för en kille så liten
Måste vara någon som är långt ner i skiten
Så du som våran 4-hjuling hemma nu har
Hoppas du snart en överdos tar.

Grymt, men det står jag för!!!!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Ånge

Usch vad jobbigt med garaget, här uppe har det v arit inbrott i många sommarstugor och det brukar vara en hel del när bärsäsongen drar igång och ofta när det gått dåligt i bärskogen för plockarna, lider med er, Kalle är en hårding iallafall som tog det så bra.



Kram/Micke

2008-09-03 @ 18:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0