Det dagliga buset!

...och Ebbas mamma skrev i bloggen. Känner mig nästan som en modernare variant av Emils mamma!!

Ja, det är fortfarande före lunch men Ebba har redan klarat av det dagliga buset. Jag tycker det har varit väldigt lugnt idag. Barnen satt i Kalles säng och tittade på bolibompa eftersom Jon precis kopplat in tvillingkortet och alla kanaler nu finns att tillgå på Kalles rum. Som den "övervakande" mor jag är gick jag förbi för att titta till dem. Ebba var lite snorig och i ena näsborren såg det ut som om det var en stor snorkråka. Jag tittade närmare och upptäckte att snorkråkan var en pärla. Tidigare idag la barnen pärlplattor men Ebba hade tydligen bestämt sig för att prova andra utrymmen... 

Jon hämtade en metallpigg och medans jag blåhöll Ebba lyckades han peta ut pärlan. Hade det inte gått hade det bara varit att åka in till doktorn....

 

Man kan ju alltid hoppas att detta var dagens "mission", men större är väl chansen att hon hinner med fler!

Hörs igen snart skulle jag gissa.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hmm, jag vrider och vänder i photoshop... På nåt annat sätt kan jag inte. =) Har du det programmet så är det lätt som en plätt. Då kan jag hjälpa dig!

2008-09-28 @ 17:21:09
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Alina

Godagens! kikar in* :)

2008-09-28 @ 17:25:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0