Efterlyst... äntligen tillbaka!!



Mitt favoritprogram!!! I alla fall ett av dom. Finns inget mer spännande än att slå sig ner i soffan och titta på Efterlyst. "It´s the real thing". Och mitt i allt det allvarliga finns Leif GW Persson och svarar på frågor och SMS från tittarna. Dessutom slänger han ur sig både det ena och det andra som får, i alla fall mig, att dra på smilbanden mitt uppi allt det allvarliga. Bara idag ifrågasatte han Polisens arbete när det inte verkar finnas något samarbete mellan de olika stationerna INOM Stockholm... Hallå har man en bild på en misstänkt visar man väl den för sina kolleger. ( den misstänkta visade sig finnas med i andra brottsammanhang, fast på andra ställen...) Fast det kanske finns hittelön inom poliskåren så de vill hålla bilderna för sig själva ???????

Hade det inte varit för att jag gillar att ta en öl på fjället, ibland kör 100 på 90 väg, tycker det är skönt att åka flakmoppe i skärgården utan hjälm och ibland har fått en bläckpenna med mig hem från kiosken, ja... då hade jag blivit polis! Eller kriminalare. Måste vara såååå spännande. (OK, lite filmskadad).

Intressant också att se inslaget om mordet på Rose-Marie i Mora. En fruktansvärd händelse. Blir så extra otäckt när det händer i ens närhet. "Det händer inte mig".... eller gör det det??????  Så alla ungdomar, vänner och åldringar där ute: Var försiktiga!!!!

Tack och go natt
Sol Jenny

PS. Någon som läst "Leffes" böcker???? kan dom rekomenderas eller????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0