Födelsedagsfest och ny livsstil

I går var vi hos Mona och firade hennes födelsedag. Kattis och Krister "tvingades" dit av sonen som skulle ha 18års fest. Som en tillfällighet fyllde även Mona år och det fick VI ju lov att fira :)  Med matkassar och ett gäng kompisar invaderade vi deras hus och ställde till med födelsedagsmiddag åt det ovetande födelsedagsbarnet. Mona hade lite svårt att hålla fingrarna borta ifrån grytor och kastruller men gjorde ett bra jobb... fram till småtimmarna då hon inte kunde hålla sig längre. Vips stod hon där vid spisen och kokade ihop en thailandswook....

Min man har börjat ett nytt liv. Från nu är det slut på öldrickandet.... det ska bytas ut mot vin. Detta efter älgjaktsveckan då han pratat med en av jaktkompisarna, som dessutom är läkare. an berättade att han gått ner flera kilo bara genom byta öl mot vin, inte äta ost och bara äta en portion mat (gå från bordet hungrig eftersom det tar 30 min för hjärnan att uppfatta att man är mätt). Ska bli spännande och se hur det fungerar och om det ger resultat.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Tack för en mycket trevlig överraskning och kväll..javisst var jag väll duktig.. :)

2008-09-14 @ 16:29:29
Postat av: iana

Oj vad iana Sventon hade velat hjälpa er!!!

Har faktiskt frågat runt lite i Tällberg där jag jobbar och bett dem höra av sig om de hör ngt.

Inte mkt detektivarbete, men alltid något!!

Kram på er

2008-09-16 @ 01:16:44
URL: http://snostjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0