Författardrömmar!!!

Hur dumt, knasigt, storhetsvansinnigt, idiotiskt... (ja kalla det vad ni vill) det än låter så har jag alltid haft en dröm om att en dag skriva en bok. Kanske ligger det i generna, gener som under mina år som "fuskjournalist" har fått gro och ta alltmer plats. Vad jag däremot inte har en aning om är vilken typ av bok det skulle vara. Har varit inne på att på skoj skriva en barnbok, tänk va kul att bara sväva iväg. När jag var gravid fanns självklart tanken där på en ironisk bok kring graviditeten. Men nu är jag mor och drömmen om en bok finns kvar (kommer alltid att göra) men gissa vad jag vill skriva om nu!!???? Jo livet som mamma. Mina drömmar brukar dock haka sig vid titel på boken. Har försökt lägga det åt sidan men jag känner att jag vill ha en titel innan jag börjar skriva. Men den här gången har jag kommit längre i mina boktankar än någon gång tidigare. Tack vare Monas kommentar till förra inlägget, en ny resa till Valencia :) Efter jag läst det gick jag för att hämta boken jag läser för tillfället. Och där hade jag det! Inte bara titeln, utan även omslaget till min bok!!!

Både titel och omslag passar mig som handsken. För de som känner mig väl vet att jag alltid har velat bli astronaut. Rymden och äventyr har lockat mig sen jag var liten. Och titeln är ju såååå rätt. Älskar mina barn över allt annat, men med en begynnande 5 års trots och en som borde pottränas, + ett 10 års förhållande (Love U Jon) känns 13 dygn på rymmen ibland alltför lockande. Nu fattas det bara att fylla... typ 350 sidor med text!!! hummm...

Nå gott folk!! Vad tycker ni????
Någon som vill följa med??

När det på hemmafronten är kiv
se till att hålla drömmarna vid liv

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Finns bara en kommentar: - Du är inte klok!! :) :) .)



2008-09-17 @ 16:12:18
Postat av: Michaela

Tack för dina fina kommentarer som värmde verkligen i den J**la skogen haha :) nej nu är det inte långt kvar till Stockholm :) ha en Trevlig helg och jag såg i går vad su skrivit på en lapp på min anslagstavla vad gulligt Tack du är bäst jenny saknar dig Finns här om du behöver barnvakr :)

2008-09-17 @ 20:58:33
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: iana

Skriv, skriv, skriv!!

Jag kommer garanterat att sträckläsa den!!!!!

På tal om lyckopiller...

Backa ett steg i tankarna, lugna dig och andas... har du glömt hur krispigt frisk luften är???

Har du missat att se vilket inferno av härliga färger som omger dig?

Ta en kopp (balja) thé och sjunk ner under en filt med en bok så fort du kan!! och njut av att det är så kallt att det känns legitimt med filt, hett thé och tända värmeljus!!!

Ok, jag gillar hösten tillskillnad mot de flesta andra, men jag kan ju få försöka att få dig att se mina ljuspunkter :)



Arbetsförmedligen sen... det är en fars för sig!! ge en verbal spark på smalbenet och tillåt dig att släppa det för en stund!

Kram på dig!!

2008-09-17 @ 21:17:45
URL: http://snostjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0