"här är polisen.... tra lala la la"

I natt skrev jag i mitt inlägg att det sista som överger oss är hoppet. Nu när jag läser tidningen på morgonen har jag fått upp ett annat hopp. Polisen blir kvar. Kan ni tänka er :) Även om det nu inte var Orsa som stod på listan (fast har vi någon polis här??? ). Jag tror ändå att Orsa hade fått känna av om Leksand, Älvdalen och Vansbro hade blivit av med sina stationer.Någonstansifrån måste ju ändå polisen komma när något händer!!!

Jag är otroligt ointresserad av politik (fast igentligen är det ordet politik som får mig att rygga tillbaka, jag sitter ju faktisk trots allt här och nu och lägger mig i! Ja ja ibland förstår jag mig inte på mig själv... ha ha). Hur som haver måste jag ju ge en eloge till Beatrice Ask och hennes uttalande som citerats i Dalarnas tidningar idag:

- Vi har fortfarande bygder som inte har tillgång till polis, men som har tillgång till kriminalitet. Vi har sett att den grova kriminaliteten har etablerat sig på ställen där polisen inte varit närvarande eller varit svaga, och därför ska vi bygga ut de regionala underrättelsecentrumen, berättade Beatrice Ask
Ur falukuriren/ 080923
http://www.dt.se/brottsplats/article354056.ece

Nu ska jag gå och äta frukost.
Trygg och glad

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Michaela

Haha okej Frölåt skrv fel xD haha På Fredag jobbar jag På Marknaden tills Klockan 14:00 så Ebba och Kalle Får Jätte Gjärna gå med mig sen Sväng Efter åt om du kommer ner med dom eller Något xD :D haha



Jag saknar er :)

2008-09-23 @ 11:45:25
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0