Jobbar.. :)

Idag ska jag jobba :)
... Ja jag älskar att jobba. Många tycker jag är konstig. Vet inte hur många gånger folk kommit fram till mig och frågat vad jag har fått för jobb som tycker det är sååååå himla KUL. ( De har då läst mina kommentarer på facebook). Då har jag suttit på KM Legoteknik och skruvat ihop sladdar, lödit kretskort och satt ihop motorer!!!! När jag förklarat det, ja då är det alltid lika kul att se minen på den innan nyfikna individen. Ser på dem att de nästan förväntat sig att jag skulle säga att jag arbetar som skribent, testpilot för karuseller, delfinskötare... ja kanske astronaut (ja ja jag svävade kanske iväg lite väl nu... ) Men vadå, går man arbetslös och så får man jobba ibland så uppskattar man det faktiskt. Ibland känner jag att ALLA borde få känna på livet som arbetslös. Då skulle kanske fler uppskatta att de faktiskt har ett jobb sen.

Nu väntar i alla fall en hel veckas jobb. Den här gången på leksaksaffären. Det kan vara lite segt den här tiden på året. Men som tur var har Malin gett mig i uppdrag att läsa in ALLA varor i datorn så jag har att göra. Längtar att få åka ner, nästan jobbigt att jag måste vänta eftersom vi inte öppnar förren 11. Tröttnar jag på att läsa in varor finns det dessutom en pall som ska plockas upp och har jag tur kommer det mer kläder :)

Nu hoppas jag bara Malin och Marcus får en underbar resa.

När herr och fru boss ska ut och fara.
Då får jag äntligen på jobbet vara.
Leksaker, kläder med mera.
Hoppas jag av dessa dagar får flera

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

jävla skit..oj..låter illa..men det var helt enkelt så att jag hade tänkt kolla om du skulle med till Mora på lite fönstershopping/fika då du oftast brukar vara hemma :) jag hade ärenden in till Mora idag...men men -va ä väll en bal på slottet..

Självklart är det underbart att jobba då dagarna går fort, man får rutiner och framför allt slipper det tråkiga vardagslivet/plocket hemma som man beskådar dag ut och dag in. Det är faktiskt så att det även är lättare att jobba än att vara hemma med barn ibland..barn aktiveras och trivs/stimuleras mer när de får träffa andra barn på dagis..då är man också en mycket trevligare och gladare mamma när man hämtar hem dem än man skulle vara om man varit hemma i stöket år ut och år in..

Leve jobb!! (hur tråkigt det än blir ibland på den fronten också)

Prisa gudarna - skatteåterbäringen är här (robin hood) :)

2008-09-04 @ 11:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0