polis polis potatisgris... när vilda western kom till byn

Klickade precis in mig på Falukurirens hemsida som jag gör varje morgon... nej det är inte en kopia av förra inlägget!!!

Hallå vad händer. Som jag sa det är tryggt att vi fortfarande har poliser. Måste erkänna att jag är imponerad att ett så stort antal poliser kunde vara här så snabbt... dvs i alla fall inom en timme. Jag menar skulle man bli attakerad hemma behöver man bara fightas 60 min innan polisen dyker upp... det är ju inte längre än ett normallångt pass på gymet, och det ska man väl orka!!!

Vad har hänt!! Jo en idiot (verkar samlas många i denna kommun för tillfället)iklädd kamoflagekläder har gått runt med ett vapen. Det påstås även att han skjutit, se http://www.dt.se/nyheter/orsa/article349795.ece . En 21 åring, tidigare känd av polisen, är nu gripen misstänkt för olaga hot (inga namn men inside information säger att det är en gobit modell större).

Nu var vi där igen, om brott lönar sig eller ej. Olaga hot. Ungarna i en hel kommun har hållits instängda i skolor, förskolor och daghem. Många av barnen är troligtvis tagna och har frågor. Många föräldrar har varit oroliga. Stor polissyrka har fått rycka ut... (+ ambulans, i förebyggande) För en idiot... som för övrigt borde sitta inlåst för länge sedan. Nu har kanske inte den misstänkte vunnit något, förutom publisitet vilket han oavbrutet söker, men vad får man för "olaga hot". Är det inte dags att låsa in honom nu (läs för länge sedan).

Hoppas på en husransaka... kanske hittar man då en mängd fiskespön, draglåda, motorborr, slipmaskiner och kanske kanske en grön fyrhjuling..... då skulle jag bli glad. Men den ligger väl dumpad i något vatten eller är såld på svarta börsen.

Jag har fått höra otaliga gånger  den senaste tiden att jag oroar mig och nstan är fjantig (och jag är ingen orolig person). det värsta är att jag i efterhand fått känslan att jag har haft befog till  det. EX.
1. när vi åkte till Spanien fick jag lov att ta en (2..3..) öl före flygresan för att jag var orolig (och då har jag gjort 50 fallskärmshopp).Men när vi landat fick vi sms avoroliga vänner som undrade om vi var med i flygolyckan!!!! (den i Madrid) 
2. På väg hem sa man "nu har det varit en insident så nu är det lugnt". Viss oro fanns där och när vi om hem läste jag om en nödlandning som ägt rum samma dag vi flög.
3. Går och oroar mig för alla dårar efter inbrottet och tycker det är otäckt att vara hemma själv. Har tom drömt mardrömmar. Men nu är det lugnt Jenny dom kommer inte tillbaka nu.... Nej men dom springer runt på Orsa och skjuter omkring sig.

Vågar inte tala om vad jag oroar mig för just nu...

tarta.jpg  

Nej nu ska jag vara glad ett tag "Happy"!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: iana

Fy f-n!!

Satt och pratade senast igår om idioter som ska tillåtas skada eller ha ihjäl någon innan de blir inlåsta...

Jag förstår din oro!! Det börjar gå åt skogen för långt, eller egentligen så har det gjort det för längesedan!!



2008-09-10 @ 14:10:33
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: ulle

Hej Stumpis! Jag håller med dig "gobit modell större" borde sitta inom lås och bom för läääänge sen!! Pratade med pappa på telefon efter att jag lämnat barnen i morse, då berättade han om larmet och fy fan va skärrad jag blev. Ringde det enda nummer jag kom på till dagis(filips gamla) och precis när jag pratar med fröken så säger hon -Nu får vi ett larm här på skolan jag måste lägga på och ringa upp min kontakt på skolan!! Klick!! Så där satt jag i bilen i mickelvål och visste inte alls vad som hände. Sån hemsk känsla att man precis lämnat av barnen nere i Orsa med en galning som gick omkring...Ville ha hem dom direkt! Nej in med idioterna som förstör för oss andra "normala" Kram

2008-09-10 @ 14:50:11
Postat av: Michaela

Bara kul att du lägger till mig :)

2008-09-10 @ 15:22:30
Postat av: karin

det är idioten tårtan som gått runt i orsa.

2008-09-10 @ 22:45:33
URL: http://kajinkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0