Sömnlöst... med funderingar kring både det ena och det andra!

Klockan är 4.40, jag kan inte sova. Har legat vaken en timme nu, helt meningslöst. Har jag vaknat till en gång kan det gå flera timmar innan jag somnar. Börjar fundera på både det ena och det andra. Får panik för jag vet att när barnen vaknar kommer jag säkert precis ha somnat om och då är jag helt döööö istället. Nu skulle man ha bott granne med P-Å och Tin. Hade hon setat uppe med Svea nu hade jag gladerligen tagit henne ett tag så föräldrarna fick sova lite. Själv är jag ju ädnå vaken.
Varför vaknar man alltid kring 3-4 tiden och är pigg, men alrig vid 7 (då skulle det ju vara normalt att gå upp)???

Så kom jag på en sak om arbetsförmedlingen. Var ju där igår för att träffa en yrkesvägledare (som det faktiskt är BRA att prata med). Men i "väntrummet" träffade jag en gammal klasskompis som tydligen hade gått in i väggen, slutat på sitt gamla jobb och nu hade haft lite arbetsträning. Jag tycker det verkar som om de som gått i väggen får mer hjälp från arbetsförmedlingen än vi "vanliga" arbetssökande. Nu menar jag inte att dessa människor inte ska få den här hjälpen. Jag har full förståelse och respekt för detta. Det enda jag säger är att jag också vill ha hjälp. Sa till och med till min yrkesvägledare att det kändes som man hade en dom över sig och att arbetsförmedlingen var min övervakare som jag fick lov att kontakta med jämna mellanrum, annars straffades jag!! Och vet ni, han höll med. Nu ska de tydligen ha gjort omstruktureringar på arbetsförmedlingen så man kan ju alltid hoppas att det blir bättre. Jag är tveksam, men hoppet är ju trots allt det sista som överger en...

Nej så här kan jag inte hålla på. Ska återgå till sängen och slänga mig övewr min bok tror jag "Män som hatar kvinnor". Lyckades faktiskt få lite tid att börja läsa den igår. Får väl ta de här vakenperioderna till att läsa, annars verkar det ju kört.

Sol Jenny                                  
 

Kommentarer
Postat av: karin

den där boken är grymt bra! hemsk bara..

2008-09-25 @ 17:19:00
URL: http://kajinkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0