Träningsvärk... javisst!!!

Jodå. Nu har jag i alla fall gjort det en gång.... varit och tränat. Kan inte ens komma ihåg hur lääääänge jag har tänkt börja, i morgon. Tänk igår var det imorgon, och planen är att det ska fortsätta, varje onsdag. Det var min kära syster som lyckade dra tummen ur a... åt mig. Hon ringde i tisdags och bara frågade om jag skulle med, Självklart. (där har vi Jenny i ett nötskal igen.... men den här gången var det ju bra). Träningen består av gymping, typ friskis och svettis. seriöst vet jag fortfarande inte inom vilken organisation/klubb träningen räknas. Orsa sk...??? men det är "bara" kyrkans folk där, + jag och syrran då!! Träningen var toppen, en riktig genomkörare men ändå så en otränad latmask kunde var med... Ännu roligare var blandningen av folk Herre GUUUD!! (Ursäkta kyrkans folk). För er som känner folk i Orsa måste jag ju bara radda upp några av namnen på deltagarna:
Jag och Syrran (Systrarna flabb och gnabb)
Anna Björk (präst... världens bästa)
Thomas Karner (dögrävare)
Nissa Kristina (fd extralärare, nu kyrkogårdsarbetare)
Ola Hassis (fd vasaloppsvinnare och fortfarande träningstokig)

Det var fler (jag ber om ursäkt till de andra men jag kommer inte ihåg namnen på alla). Det var ett otroligt komiskt, roligt gäng. Skrattade både före, under och efter passet... kommer absolut tillbaka. Bara en sån sak att åldersskilnaden var närmare 40 år på äldsta och yngsta (tror vi var ca 10 st), det är ganska komiskt.

Nu är det bara att hoppas träningsvärken hinner försvinna tills nästa onsdag. Jag längtar i alla fall lite. Har en tanke att försöka hålla i det här passet nu + dra med syster på en promenad i veckan. Det tycker jag är en bra början... sen får vi se var det slutar. Förhoppningsvis slutar jag inte. Skidorna ligger ju och väntar bara snön faller :)

Nej nu ska jag krypa till kojs och läsa om Fuglesangs äventyr i rymden... lite seg bok ibland men ändå intressant. Nu vet jag hur man går på toa i rymden!!!



Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Mona

Herregud...träna..suck.. :)

Det där kallar jag en 30 års kris..mohahahahah

2008-09-05 @ 09:02:47
Postat av: Mona

Ps...du behöver komma hem till mig och låna en bok!!

;)

2008-09-05 @ 09:03:30
Postat av: Emelie

Tack för den fina komplimangen om korten. =) Träningsvärk är härligt, så länge man kan gå och sitta som folk. Haha. Det är alltid skönast när första passet är gjort... då är det inte liiika vemodigt att gå dit igen. Då vet man ju iaf hur allt funkar. Lycka till med träningen i fortsättningen!

Kram kram!

2008-09-05 @ 09:41:46
URL: http://semlesara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0