Helgen, när gubben jagar älgen

Det har varit en bra helg, inte alls som jag hade tänkt mig... men BRA :) Jag jobbade i lördags och barnen, till deras stora lycka, fick tillbringa några timmar med Mikaela (världens bästa barnvakt). När de skulle hämtas blev det dock ett utdraget mission. Det hela slutade med att vi hämtade vårt pick och pack, handlade och återvände till Finntjärnsvägen där vi åt middag och spenderade natten. Kvällen/natten bjöd på några riktiga skratt anfall... och anfall. Monas nacke har känt av bättre dagar och deras frys går inte längre att öppnas/stängas... å sen pratar vi inte mer om det!!!

Efter någon seg timme, intagande av en huvudvärkstablett och ett utandningstest som sänkts från 0,4 till 0.1 åkte vi vidare till Sara... långt eller hur? (några hundra meter för den som inte vet). Där hade vi turen att få lunch och kaffe. Sedan kändes det lugnt att ta bilen till affären och åka hem.

Jon MMS:ade en bild på ett älghuvud... som bevis på att laget fått första älgen för året. Han påstår att det finns gott om älg på deras område så antar kunna skjuta fullt (de har blivit tilldelade 3 älgar... sen kan de väl skjuta kalvar om jag förstått det rätt). Känns ju bra att veta att vi kan fylla någon hylla i frysen inför det kommande året. Sen väntar vi på besked att få en älg som mamma och Lasse alltid köper åt oss (vi får i "julklapp"). Vi var förberedda på slakt i helgen men ännu har vi inte hört något... kanske (hoppas) det blir nästa helg. Det är drygt att ta reda på men såååå skönt att ha frysen fylld med mat :)

 

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Mona

Ps..min nacke känns redan bättre..måste sluta med att bus-brottas med Max

skall kanske istället gå på kurs...i flöjt.. :)



2008-09-08 @ 12:40:56
Postat av: Michaela

Hej Jenny nu har jag en blogg jag skriver i lite då och då :)

2008-09-10 @ 12:45:13
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0