Kan man skydda sina barn från allt!!??? Hur gör man i så fall!???


från det ena....      till det andra

Så länge man har barn... har man fullt upp. Märkena efter kopplet tonades, som tur var, ner efter någon timme. Dagen efter vaknade han dock med ena ögat uppsvullet. Han hade inte ont av det så vi tog för givet att det var ett myggbett. På kvällen när jag kom hem från jobbet hade svullnaden gått ner... med ögonlocket var blått!!! Om det ändå var en mygga... eller om han fått en spark av Ebba under natten går bara att spekulera i. Att syrran kan ha varit framme kan nog alla som sovit bredvid henne skriva under på. Själv känner man sig lite skeptisk till att släppa iväg sitt barn till dagis... Vad ska dom tro??? Strypmärken på halsen OCH blåtira...

 
Vi gillar familjebäddar... ju fler desto bättre :)

Jag har börjat fundera på om vi ska höja upp Ebbas säng så hon får lite mer golv att leka på. Jon tycker att hon är för liten... vilket jag i och för sig kan hålla med om. Hur som haver vet jag i alla fall att hon kan ta sig upp i sängen själv nu, även om vi flyttar upp den. Nyss blev jag uppropad till hennes rum. Synen som mötte mig var följende
  
Hon har kastat ner alla böcker från hyllan för att själv klättra upp där. Hur vet jag inte... men min lilla "Emil" verkar fixa det mesta. Jag trodde det var killar som var så där???

Igår satt hon och åt frukost när katten tassade förbi på golvet. Ebba tog snabbt sin sked, riktade den mot katten och sa "PANG". Därefter fortsatte hon äta som om ingenting hade hänt!!! Som sagt: Är det inte killar som ska göra så????


Måste ju bara avsluta med detta underbara kort på mina två gosefisar. Bilden är tagen under förra helgens potatisplockning.


JAG ÄLSKAR ER... PUSS PUSS!! :)

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Min tur nu..



- hal man fullt upp...que :)

2008-09-25 @ 14:36:03
Postat av: karin

guuud vilka sötis ungar ! :D

2008-09-25 @ 17:15:14
URL: http://kajinkarin.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

Vad menar du Mona?!! ;)

hi hi

Kram

2008-09-25 @ 21:04:23
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Michaela

Det blir bra :)

2008-09-25 @ 21:31:19
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0