I fäders spår... jag träning får!

Jag undrar hur många gym det finns i Mora/Orsa nu...??? och "ALLA" verkar ju träna någonstans. Varje gång jag hört att någon varit på väg till träningen har det nästan knytit sig i magen på mig, av dåligt samvete att inte jag är så hurtig, men nu har jag kommit igång :)

Ja ja, inte på något flaschigt gym med coola styrkemaskiner, spinnning, box, core, aerobic, yoga... (fråga mig inte vad allt detta är för jag har ingen aning, fick lov att kolla gymsidorna på nätet) Dessutom kostar ju medlemskoten multum, i alla fall för mycket för att det ska passa min ekonomi. Jag har i och för sig tidigare testat att springa... men det blir ju så tråkigt att man till slut kommer på 1000 och 1 orsaker till varför man inte har tid. I vintras drog jag mig själv ut i skidspåret ett par gpnger och det har jag tänkt i vinter med, hellst regelbundet.

Men tillbaka till min träning. Jag (och en härlig blaning av människor, se tidigare inlägg "träningsvärk... javisst!!!") har nu avverkat mitt tredje pass. Igår med våran "personliga" tränare, före detta vasaloppsvinnare och OS medaljör... joo det ni, Ola Hassis. Det här är träning som passar mig. Gammal hederlig gymping ala "preskidåkningstyle". Jag kan förstå att den mannen vunnit vasaloppet, för envisare människa att pressa sig själv har jag sällan skådat. Han gormar och pressar så mina skrattmuskler får mjölksyra.. Att träna med Ola Hassis är en upplevelse... Jag tycker det är SKITKUL!! Hoppas det blir en fortsättning hela vintern, och kanske vi även kan få oss en liten lektion i skidspåret :)
  eller... 

Jag vet vad jag väljer!!
(fast det ena behöver i och för sig inte utesluta det andra... om man har råd!)

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som en bra nivå på träning :o)

Syster ska ta med mig på ett gym i Örebro i närheten utav där vi bor säger hon. Där är det en massa konstiga pass att välja mellan, jag har prövat spinning på Body center iaf. Så det vet jag vad det är & att jag klarar av det. Jag & en kompis har även prövat på ett annat typ utav pass med spinning & styrka. Men då garvade vi mest :oP Man skulle träna med hjälp utav en stor boll, men vi trillade bara av den hela tiden- haha!

Men det som lät bra med gymmet i Örebro är att det "bara" kostade typ 200,- i månaden & då fick man gå på hur många pass man vill. Okej pris i en stad tycker jag... Sen så var det inte så snobbigt heller. Så det känns positivt! Inte kul att gå på ett gym där tjejerna sminkar sin INFÖR passen.



Hej & hå & träna på!



Kram Emma

2008-09-18 @ 19:18:06
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0