Mormor är bäst

Jag hade ju sett fram emot yoga idag. Det blev ingen yoga, för min del...

Hela natten har jag bråkat med en ihärdig hosta och i morse hade jag ont i hela bröstkorgen. Att sticka iväg och träna var inte att tänka på, men till skolan lyckades jag ta mig i alla fall. Dagen började jag dock med frukost hos mormor. Det var så länge sedan jag såg henne. Alltid lika mysigt att komma hem till mormor. Där mår man bra, där kan man bara vara. Man känner i hela kroppen att man är älskad utan att man gör annat än bara är. Rena medicinen för själen.

I skolan har vi som vanligt haft städning, klassråd och på eftermiddagen har vi klippt graderingar. Det går bra, fast klippning är ändå det som känns mest nervöst. En färgning kan man göra om och då kan man dessutom fråga sig till rätta hela tiden. När det gäller klippning är det annorlunda. När man klippt så är det liksom klippt!

Ser fram emot att ha två praktikdagar nu. Våra lärare har förvarnat oss att det kanske inte finns så mycket vi får göra det här dagarna. Men har vi tur kan vi kanske få hjälpa till med att tvätta hår.. Det gäller tydligen inte mig. I morgon klockan 9 har jag en kundklippning och på eftermiddagen en färgning :)
Även om det gäller kompisar så ska det bli både kul , spännande och lite nervöst... (AAAaaaahhh)

Nu ska jag dock bara vila resten av kvällen. Måste var pigg i morgon så jag orkar ta hand om mina kunder.

Sol Jenny

PS. Stort Grattis till familljen Gölén/Hedin.... KKuuuuullll!!! Säg till när vi ska komma och bära!

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Tjingeling imoron ska det klippas, ska bli riktigt kul. kram o sov gott / Anna

2009-02-11 @ 22:03:17
Postat av: Anna Nämd

Klippa, klippa, städa, damma varje dag är ej den samma...hi hi sov gott/ Anna

2009-02-11 @ 22:05:02
Postat av: Pannskrutt

Har du nr till nån lärare? Skulle vilja ringa å berätta att jag är toooknöjd m håret!! =o) Bra jobbat Jensan.

2009-02-12 @ 17:16:13
Postat av: Emma

Jaha, vilken tur då!

Det hade varit jätte snällt om du vill skicka den. Jag mailar min adress :o)

Hoppas att ni har haft det mysigt i fjällen!



Kram

2009-02-15 @ 19:10:27
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det funkar inte när jag försöker maila dig :o/

Kan du sriva din adress igen!



Kram

2009-02-15 @ 19:18:56
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0