Skidungar... framtidens skidkungar??

Idag ska barnen vara med och tävla. Skidorna står vallade på bron och det är dags att få på dem superuderställen. För Kalle är det tredje gången han åker detta "barnens vasalopp" från Mora camping och in under riktiga vasaloppsmålet. För Ebba blir det dock första gången. Hur det går för dem, och om Ebba i huvud taget kommer iväg, får ni läsa om senare kan jag lova.

I går kväll var vi i alla fall iväg till elljusspåret på berget här i Orsa och tränade. Kalle skidade glatt runt spåret tills han kom till en backe. Där tappade han skidan OCH pjäxan och blev liggande mitt i uppförslutet, skrickandes på sin mamma. Jag, som gick troget bredvid Ebba ett par hundra meter efter, fick Lämna Ebba och kuta till Kalle för undräddning. På med skidan och sedan kuta snabbt tillbaka till Ebba. Hon var ju så pass långt efter att hon inte syntes när jag var hos Kalle. Jag var en mycket nervös mamma innan jag åter kom till Ebba och så att hon bara hade fortsatt framåt i spåret med glatt humör. Nästa gång ska jag nog se till att hanågon mer med mig så man slipper lämna någon av dem, eller åtminstone ha egna skidor så det går snabbt att åka imellan.

Nu väntar spåret på oss.

Kram
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för dina ord. Idag känner jag mig mörbultad till tusen. Hoppas verkligen att inget tillkommer. Det räcker med dåligt samvete och ont i hjärtat.



Hoppas det går bra för kidsen idag! Hejja hejja!

2009-02-28 @ 11:13:44
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Denice

Hahha, joo han är ju de! Gillade honom jätte mycket. :) Men ja var ju inte trött och hungrig som du var :P

2009-02-28 @ 17:24:16
Postat av: Shimmer.nu

Tyck till på vår blogg!

Din åsikt betyder mycket för oss.



http://shimmer.nu



2009-03-02 @ 16:24:38
URL: http://shimmerbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0