Trött, tröttare, Jenny!

Trött. Jag är dötrött, vilket jag inte alls har tid att vara idag. Redan igår var jag totalt okonsentrerad i skolan. Jag som annar brukar gå in för uppgifter med 110, kände att jag nog bara gjorde halvhjärtade försök. Resultatet av mina klippningar blev ändå godkända så jag får vara nöjd. Jag var inte heller den enda i klassen som kände mig okoncentrerad. Vi försökte förklara fenomenet med diverse lösningar som att vi var slut efter morgonens träningspass, att vi höll på att bli gamla, att vi satt i en ny skolsal... osv, men jag vet inte om dessa anledningar var särskilt troliga. Ett tag förstod jag inte hur jag skulle orka köra hem, men väl i bilen gick det bra.

Hemma möttes jag av en sjuk familj. Jon hade gått hem från jobbet, Ebba var halvdålig och Kalle kände sig hängig. När jag kröp ner i sängen var det med en hysterisk flicka som precis fått både hostmedicin och alvedon. Tillslut somnade hon och jag kunde börja koppla av och få lite sömn. Ja lite i alla fall. Strax efter midnatt vaknade vi (jag och Jon) av att Ebba klagade och spydde ner hela sängen... Ungen var inte bara full i spyor, hon var även kokhet. Febern förklarade dock spyan eftersom hon alltid spyr när hon får hög feber. Det blev att ta en dusch och byta sängkläder innan vi kunde återgå till våran skönhetssömn. Ja nu hann det inte bli så mycket skönhetssömn den här natten eftersom min väckarklocka börjar skräna kl 5. Detta förklarar varför skönheten uteblir från Sol Jenny Maria Karlsson Ersson idag.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Urch va himla drygt! Hoppas även att lillstumpan frisknar på sig..

Kram till Er alla!

2009-02-05 @ 06:23:25
Postat av: Anonym

Usch, det är inte många som slipper undan att bli sjuk just nu...

Jo ,det är väl avskedet som är värst... Tack & lov finns ju skype numera. Perfekt att kunna se varandra & prata på samma gång :o)

Hoppas att det går bra i skolan & att familjen din är kryare nu!



Kram

2009-02-08 @ 19:35:43
Postat av: Emma

Men... Inlägget ovan var från mig, fast mitt namn försvann visst ;o)

2009-02-08 @ 19:36:28
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0