Clowner, roliga!!! eller????

Det blev ännu en fredag med plankstek på menun, vilket är helt ok :)
Allteftersom kvällen gick fylldes vårt hem med mer och mer folk, vilket i och för sig är trevligt, men det innebar att jag fick rota fram en rad madrasser och täcken innan jag kunde slockna någon gång efter kl 3.

På lördagsmorgonen gick jag upp och utfodrade de barn, närmare bestämt 6 stycken, som sovit över här med sina föräldrar. En uppgift som jag inte har något emot eftersom jag tycker det är mysigt att ha alla barnen här. Därefter tog jag dock mina egna 2 och åkte ner till syrran och spelade melodikrysset. Det är en perfekt mysmorgon det. Efter lite lunch åkte vi till bibloteket där det var clovnföreställning med "Sax & Fån"
Redan när vi tagit plats, Kalle och Maja på golvet, Leo i mitt knä och Ebba i syrrans knä, började Leo gnälla om att han inte ville vara där. Till slut frågade jag honom varför han ville gå ut och Leo svarade lätt försynt och oroligt "Jag är jädd att clownerna ska äta upp mig". Vad säger man. Jag fick sitta och hålla honom, krama honom och mysa för att försöka få honom lugn. När så föreställningen började och clownerna kom ut hörde jag ett hysteriskt rop "MAMMMA" från Ebba som var vettskrämd och sträckte sig emot mig. Hon hade blivit livrädd för clownerna. Detta jagade även upp Leo, som annars hade lugnat ner sig i mitt knä. Sara fick lov att lämna rummet med Leo medan jag lyckades lugna ner Ebba tillräckligt för att kunna stanna kvar. Herre guuuuud vad det är roligt med dessa barntillställningar...


Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0