kund som kund

Det blir en kort vecka den där vecka, i alla fall i skolan. I morgon är det sista dagen, sen har vi våra första praktikdagar. Nu är det i och för sig inte så mycket vi kan göra ännu men det ska i alla fall bli kul att få lite inblick i "salongsarbetet :)

Ha ha ha... nu skarattar säkert alla som känner mig och tänker, "Jenny har väl redan koll på salongsarbete så ofta som hon hänger på hårteamet". Men det blir i alla fall på ett nytt sätt. Nu har jag lite, inte mycke, men lite mer koll på vad tjejerna gör. En helform här, en gradering där, slingor, hätta och folie, permanentspolar, "backpack", tegelstensläggning, spolar på bas eller kanske halv överdirigering....

Jag har faktiskt även fått in en kundbokning. Nu handlar det dock om Mona och det kanske inte är en KUND, så som man tänker sig en kund. Men en kund är ändå ALLTID en kund och ska behandlas som en kund. Så... ja jag har en kund. Marie ska göra henne, visst, men jag ska vara med och hjälpa henne.

Fast i morgon är det skola. Vi börjar dagen med träning och på schemat står det Yoga, så jag hoppas verkligen att det blir så. Jag har alltid varit nyfiken på att prova på yoga, men aldrig tagit mig för. Men i morgon hoppas jag det blir av, för jag tänker gå även om hostan fortfarande retar mig till vansinne.



Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Emelie

Spännande med praktik! Jag tycker alltid att man lär sig mer ute på arbetsfältet än i skolan. =)

Kramen!

2009-02-10 @ 19:52:31
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: mikkan

Du får mig som kund : ) tycker jag hihi<3

2009-02-11 @ 08:35:49
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: Morgan

Hon såg ju ut att ha det trevligt i alla fall... =)

2009-02-12 @ 21:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0