snö snö snö, tids nog får vi tö!!

I vanliga fall är jag inget stor fan av den mörka kalla delen av året. Hatar höstens rusk och regn, hatar november med mörka kalla dagar, hatar januaris svinkalla väder, börjar kanske tycka det är ok framåt mars... men då för att snön börjar smälta och det blir ljusare. I år ät det inte så. Folk omkring mig pratar om det här härliga snöfallet vi hade i helgen. Fast det låter mer: "Nu får det väl ändå räcka". "jag vill ha vår". PESSIMISTER!!! 
-Hallå!!! Det är ju UNDERBART :)
Fast jag låg med trött huvud i söndags efter kalaset så njöt jag av att se de stora härliga flingorna dala mot marken. Efter lunch hämtade vi hem barnen som stormförtjusta tillbringade en lång stund ute på gården. I vanliga fall tycker jag vi kan ha vinter tills vasaloppet är över, nu hoppas jag vi får ha snön kvar några veckor till.
 
"let it snow, let it snow, let it snow..."

Vi har gått 4 veckor i skolan nu. Tiden bara rusar iväg, men det är väl så att den går fort när man har roligt. I fredags slutade dock en av mina klasskompisar. Eller igentligen slutade hon inte utan flyttade till skolan i Bromma. Emelie var själv i sin klass och fick därför börja med oss. Nu har det börjat en ny grupp i Bromma och Emelie har hoppat med där. Själv tycker jag det var lite synd för Emelie är verkligen en toppentjej.
I skolan har vi precis börjat med färg, vilket även har betytt att det nu börjar bli allt mer teori på schemat. Jag känner dock att det är på tiden vi får lite mer faktakunskaper så det gör inte så mycket. Eller jag har faktiskt sett fram emot det. Jag gillar ju inte att bara göra saker utan att förstå varför! Nu vet jag vad permanentvätskan gör, rent kemiskt. (eller jag börjar i alla fall förstå...)

För övrigt är det inte drygt att pendla, bara så ni vet. Det enda jag saknar är att det blir mindre tid med mina barn. Jag saknar verkligen dom när jag är borta. Men samtidigt vet jag ju att det bara är ett år, sen blir det bättre. Dessutom har jag helgerna och jag ser dom ju i stort sett varje dag i alla fall.

Nu måste jag ladda för morgondagen

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

-Vaaaa, har du tidigare tyckt att snön skall försvinna efter vasaloppet...fyyyyyyyy..nu blev jag besviken..tur att du har ändrat dig på den punkten annar hade jag fått lov att elda upp dina strumpor ;) !!!



kram

2009-02-24 @ 08:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0