2008, det var då...

Mitt 2008

Nyåret firades i Storfjäten med goda vänner, nya vänner, fyrbenta vänner och Tyska vänner.


Kärlek

Redan i slutet av 2007 öppnades det för romantik. På våran 10-årsdag (juldagen) överraskade Jon mig med en förlovningsring. Redan ett par veckor senare bokade vi en resa till Spanien tillsammans med Mona och Micke. Till Alla hjärtans dag överraskades jag dessutom med en blombukett. Vet inte om Jon hade ramlat och slagit sig, eller om han faktiskt efter 10 år har förstått att vi tjejer behöver detta fjäsk. Det återstår och se vilket det var, 14 februari är ju inte långt borta. Med dessa toppar, och utan större stormar, får Kärleksåret 2008 sammanfattas som bra, lugnt och tryggt. Vad mer kan man begära??


Barnen

Med två av världens underbaraste barn finns det inte mycket att klaga på. Men vem har sagt att jag ska klaga...

Kalle började på fotbollsträning och därefter på innebandy. Omän lite blyg så gillade han det. Under hösten har han även börjat i femårsgruppen, där fröknarna berömmer honom för att han är så duktig. (Stolt mamma!!!). Vid årets slut fyllde Kalle full hand, 5 år.

Ebba, som under året fyllde 2 år, har utvecklat sina "ebbaegenskaper" allt mer. Detta innebär förtäring av diverse oätbara saker, små och stora hyss och glada spratt. Det har även blivit några läkarbesök, samt lasarettsvistelser för bla hudutslag. Inget har dock varit allvarligt.


Karriär

Året började med en hel del jobb åt Marcus vid KM legoteknik. För mig, som gillar utmaningar och att lära mig saker, var det riktigt kul att få erfarenhet av lödkolvar, kretskortsmontering och mycket mer. Detta varvades alltmer med jobb på leksaksaffären under sommaren och fortsatte under hösten då jag jobbat minst 2 timmar per dag. Inte mycket men alltid något. Jag har dessutom varit på min första arbetsintervju (Magazin) även om et inte gav något var det en bra erfarenhet.

Jag har även ägnat viss tid åt min hobby, såväl skrivande (genom bloggen) som foto. Tillsammans med mamma gick jag en kvällskurs inom digitalfoto. Även om mycket var sånt  jag redan kunde så gav det i alla fall en del nya tips.


Resor

Största resan var vår Spanienresa, underbara dagar i värmen tillsammans med toppenvänner. God mat och mycke dricka. Killarna såg F1 och vi tjejer "Shoppade" (drack öl i varje gathörn och flamsade runt) i Valencia. Underbart.

Sommarsemestern blev inställd när Leia hastigt gick bort. Däremot fick vi flera härliga vändor upp till fjällen  (Storfjäten) där vi åkte skoter, myste på fjället, grillade, fiskade, lekte i snön och umgicks.


Sämst 2008

Högst upp på den listan och som saknar motsvarighet var  Leias bortgång. En glad liten tjej på 2,5 år ska bara inte ryckas ifrån sina föräldrar på det där viset.


Bäst 2008

Året 2008 har ändå varit ett ganska bra år. Svårt att sätta fingret på något konkret, det har varit lite mer "många bäckar små"...  men bäst måste nog ändå vara att brorsan och hans fru Helen fick deras tredje son.  Sen har vi alla andra barn i vår bekantskapskrets som föddes detta år!


Det var mitt 2008. Jag har säkert missat MASSOR, men det kan jag skriva om en annan gång :)

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Emelie

=)

Låter som att du haft ett bra 2008!

2009-01-14 @ 21:15:28
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Mikkkan

Håret blev helt okej :P

2009-01-16 @ 19:08:37
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0