Förlängd ledighet.

Idag skulle jag ha börjat jobba igen. Dom få timmar jag nu "normalt" jobbar per dag (dvs mellan 16.00-18.00 denna vecka). Vid lunchtid ringde dock Malin och sa att jag fick vara ledig. Varken hon eller jag hade tänkt på att det idag är "afton" och en riktig klämdag, därmed tänkte hon stänga redan kl. 13.00. Jag blev mer än lycklig. Inte direkt för att jag slapp jobba, jag älskar ju att jobba, men jag är helt slut. Kroppen orkar knappt bära mig, ögonen är fortfarande rinniga efter ögoninflammationen jag drog på mig och barnen hostar och snörvlar hela nätterna så jag inte får sova. Hoppas det vänder för nästa vecka ska jag jobba heltid och är dessutom själv på jobbet.

Jobba ja. Jag får panik när jag tänker på jobb. Jobb jobb jobb... Eller paniken kommer inte med jobbet, utan frånvaron av jobb. Nästa gång jag ska till arbetsförmedlingen ska jag redogöra för alla jobb jag sökt, vart jag letat jobb, hur jag sökt jobben (genom besök eller mail) vilka arbetsgivare jag kontaktat utan att de annonserat om jobb, vilka arbetsgivare jag väntar svar från och dessutom ska jag ha kontaktat skolor/utbildningar. Detta ska jag ha gjort fast jag fram till jul arbetade heltid, fast det varit jul, fast barnen ligger hemma och är sjuka och inte kan vara på dagis och fast jag kommer fortsätta heltid nu nästa vecka. Jag hoppas de har förståelse för att listan av sökta jobb inte är lika lång som barnens önskelistor till tomten.Det är ju inte platsannonser till överflöd just nu och företag verkar ju varsla till höger och vänster.

Jag har bestämt mig för att 2009 ska bli ett bra år. Jag ska försöka vara possitiv och ta tag i saker, men det känns mer som solförmörkelse än stålande just nu...

Idag börjar jag med att ta tag i mitt akuta tillstånd, förkylningen. Gubben får skickas ner till affären och inhandla apelsiner och vitlök. Sonen har redan portionerats ut till farmor och farfar och jag tar plats i soffan med en bok.

Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0