Handla på hemmaplan, det lönar sig :)

Satt just och läste en artikel i FK om Dalarnas farligaste arbetsplatser. Det låter riktigt otrevligt med farliga arbetsplatser tycker jag. Dessutom är en farlig arbetsplats defenitivt inget ställe jag vill ta mitt barn till. Med tanke på vad som toppar listan är detta minst sagt skrämmande. Följande text har jag kopierat från FK (som i sin tur angett källan Arbetsmiljöverket/Dagens Arbete)

Topplista över farligaste arbetsplatserna i Dalarna. Finns din arbetsplats med listan?

Siffran anger hur många brister som finns på företaget.


36 BR-Leksaker, Borlänge

33 Ovako Bar, Smedjebacken

33 Arbetsmarknadsenheten Borlänge kommun

33 Forsgrens timmerhus AB Borlänge

33 Gruppboende Corneliusgatan 12 Avesta

Visst, med lite tur kan du hitta en produkt som har ett något lägre pris än vi har hos "Emil och Adam", vilket absolut inte är någon regel utan verkligheten kan faktiskt vara tvärtom också. Men dessutom ska du ta dig till butiken på halkiga vintervägar med mycket trafik, vilket bara det är en riskfaktor. Att sedan släppa lös barnen och låta dem springa fritt på Dalarnas farligaste arbetsplats borde dessutom vara belagt med anmällningstvång till de sociala myndigheterna.

Välkomna till "Emil och Adam" en trygg butik på landsbygden!!

Detta är min personliga slutsats, nu är det upp till dig att göra ditt val!!

Kanske ses vi i kassan
Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Emelie

Visst är de fina!! Å ultraljudet, vilken grej! Nu fick vi ju göra ett när jag mådde så kasst och låg inne, men det är ändå inte samma sak. Då var det ju mest en klump och ett megastort hjärta. Idag såg vi till och med den lilla nosen. Sjukt häftigt!



Det är ju himla ironiskt att BR-leksaker är farligare än en riktig tung industri. Kanske de i sådana fall skulle kunna öppna en barnavdelning på Ovako... Haha. Nä, Emil och Adam here we come!

2009-01-08 @ 12:08:22
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Morgan

Helt rätt.



Handla allt som går hemma! Och servicen hos Emil och Adam är ju super.

2009-01-08 @ 13:54:06
Postat av: Emma

Undrar om om det räknas som farligt att jaga en liten tjock ponny på rymmen över gödselstacken? ;o) Det är en utav sakerna jag har gjort idag... Hehe!

Nej, det ÄR verkligen hemskt att vissa arbetsplatser har sådana brister, fy!

Det är med en skräckblandad förstjusning jag ser fram emot nästa lördag- jaix!



kram

2009-01-08 @ 21:38:09
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Malin (the boss)

Hi, hi, vad jag gillar lojala medarbetare :-) Go Jenny, go Jenny! Kanske dags för löneförhöjning...?



Jag tror att det är tur att Arbetsmiljöverket inte har varit och gjort hembesök hos oss...mattor, stegar, sopor, tomtelykta på toaletten - ja listan kan nog göras lång ;-)



Tjing

2009-01-09 @ 09:10:22
Postat av: Malle Balle

Br leksaker... Tro om dom har varit på min arbetsplats; Akutpsykiatriska avdelningen på lassa i Skell-å??

2009-01-09 @ 10:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0