Kämpa på... det ska nog gå!!!

Ska åka till jobbet nu. Just nu har jag faktiskt lite förståelse för alla er som sitter och klagar på att ni måste jobba, men det är bara för att jag är förkyld och helst skulle vilja krypa ner i soffan med en kopp te och titta på en film. Hade jag haft ett fast heltidsjobb hade jag ju kunnat ringa och sjukskriva mig (nu är inte jag en sån som gör det om jag inte är halvdö, men ändå). Fast det fungerar inte när man är arbetslös och måste få ihop varje liten timme man bara kan, inte bara för att få ihop det ekonomiskt utan framför allt för att försöka få ihop en ny stämpelperiod. Det finns bara en sak som är värre än att vara arbetslös och stämpla, det är att vara arbetslös och inte ha några stämpeldagar kvar, jag vet! Sist jag var på arbetsförmedlingen hjälpte dom mig att räkna ihop mina timmar. Det visade sig att om jag hade jobbat 4,5 timmar mer i somras hade jag haft en ny period, och de timmarna hade kunnat varit utspridda över i 6 månadersperiod. Är det taskigt eller??
Nej det är bara att kämpa sig iväg och göra vad man kan. Bara att kämpa så länge man står på fötterna. När man sen ligger får man sig ytterligar en spark av samhället... men sen, sen när man krälar sig fram då kanske man får sig en karta lyckopiller.... :)

Sol Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0