Klipp(sk) unge... men jag ville ju ha en söt tjej med flätor!

Jaha. Man hinner inte ens vänja sig vid de små tussarna som blev kvar efter tuggummibortklippningen i håret förra helgen, förren den där jäntan är framme igen. Idag när jag kommer hem fann jag en hop oroväckand korta hårstrån i luggen på min kära dotter. Efter en närmare titt kunde jag konstatera att minst TVÅ klipp med saxen har gjorts på huvudet. Jag blir tokig. För 2 år och 8 månader sedan var jag en lycklig nybliven mor till en liten dotter. Jag drömde om hur söt hon skulle vara om några år. Men ljust lockigt hår. Ett hår som jag skulle fläta. Pryda med rosetter. Sätta upp i tofsar... Nu ser hon ut som en liten trollunge med små hårtussar i diverse längder som spretar åt alla dess håll. På det lägger hon huvudet på sne, flinar och säger "mamma jag har inte klippt mig, du har klippt mig".

-SKITUNGE!!!!



Det är bara att le åt eländet.
När man tror att det är slut på hyss, hittar hon på ett nytt. Men säga vad man vill, den tjejen ger oss i alla fall många glada skratt. Tur att storebror är lugnare och förståndigare... men jag älskar dem båda sååååååå mycket.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: micke104

du får ta kort på de , blir ju ett jätte bra studentkort om några år

2009-01-27 @ 00:07:58
Postat av: Mallan brallan

Hahahahahaa.....Nu du Jenny; Det här är väl det bästa och mest kännbara straffet man får för sina egna tidigare synder;)

Fast å andra sidan håller man sig ju ung å fräsch längre, då man måste vara snabb i vändningarna...

Men men, skrattar bäst...den som skrattar sist!

Å ett gott skratt förlänger ju livet...

2009-01-27 @ 07:59:19
Postat av: Mona

Men de förstår du väll !!!!! - hon vill ju bli frisör - lik mor sin! :)

2009-01-27 @ 08:32:00
Postat av: karin

haha vilken busunge ebba e :P!

hoppas de går bra för dig med frisör!:D visst e de skoj ?:Dkram

2009-01-27 @ 19:18:48
URL: http://kajinkarin.blogg.se/
Postat av: Malin, ej längre the boss

Hihi, vilken liten trollunge!



Men det är ju egentligen toppen - du har ju fått din bästa försökskanin inför frisöryrket. Lyckas du fixa till Ebbas frisyrer, fixar du allas :-)))



Puss o kram

2009-01-28 @ 10:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0