När livet leker :)

Det här året har verkligen varit... annorlunda. På ett possitivt sätt. I och för sig började det med ögoninflammation, som sedan gick över i en envis förkylning, och mitt humör var ganska lågt. Oroade mig för vad jag skulle göra. Oroade mig för nästa besök på arbetsförmedlingen. Oroade mig för pengar. Jag var orolig hela jag.

Men plötsligt händer det!!!!
Storyn känns lååång, eftersom mycket hända på kort tid, men jag ska försöka hålla tillbaka....

Måndag för en vecka sedan såg jag ändå fram emot en vecka med heltidsjobb på leksaksaffären. Det var den enda ljusning som fanns, men därefter såg det mörkt ut. När jag precis hade tänkt klä barnen ringde telefonen. Det var arbetsförmedlingen som erbjöd mig att börja läsa till frisör vid frisörcentrum i Falun. Kruxet var att jag fick lov att börja onsdag samma vecka, den veckan jag lovat jobba heltid eftersom Malin var borta. Jag fick dagen på mig att ge ett svar. Svaret var i och för sig enkelt, men vissa detaljer fick lov att ordnas. Samma eftermiddag togs beslutet och efter att lärarna "godkänt" mig under torsdagen är det nu klart att jag ska bli FRISÖR.

Jag är så lycklig att jag får lov att bita mig i tungan för att inte skrika rakt ut.

Efter 10 år som arbetslös, 1 år som utstämplad och med svag tro på framtiden... har nu allt vänt!!! Jag har svårt att fatta hur det har gått till, men samtidigt vad spelar det för roll.... Jag är TOKLYCKLIG!!!


Det känns inte ens jobbigt att jag behöver pendla till Falun, och det beror inte bara på att jag "fått" (dvs köpt) en ny bil till ändamålet. En NY BMW (-08) Riktigt snygg!!!! Aaaah!

Detta är alltså anledningen till att Måndagen firades med ett glas rött. Så om någon varit orolig för att mitt alkoholintag blivit helt okontrollerat, kan ni nu slappna av. Slappna av är precis vad jag ska göra nu. I soffan, med lite kvällsfika och en film...

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tjolahopp! Här händer det grejer! Men vilken grej, soooort grattis! Förstår din lycka! Å vilken spännande utbildning sen då! Du får gärna öva på mig! ;) Det fick jag ofta höra när jag läste till massör... så du får nog en del erbjudanden också. =) Stor kram på dig!

2009-01-18 @ 21:24:46
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Morgan

GRATTIS!! du är helt klart värd det. OCH jag tror du kommer bli en grym frisör... Grattis än en gång...

2009-01-18 @ 23:26:30
Postat av: Mona

Grattiskramen o all lyckosparkar i världen har du redan fått..

Ett extra plus och grattis till bilen - I love it!!

2009-01-19 @ 10:45:25
Postat av: Tin

Grattis Grattis! Ryktena har gått men man har ju inte velat gratta på bloggen för där ska du ju vara först med att berätta :) Kramar

2009-01-19 @ 11:29:56
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/
Postat av: Mallan brallan

wiiiihiii....GRATTIS Jempa, så himla roligt!! Ja men då så, då är det bara för mig att önska dig all lycka till utbildningen. Du kommer att bli en sketabra frissa och terapeut. För det är väl nåt som ingår va..??;)

Å sicken jäkla bil sen...inte illa, inte illa alls;)

Kramar i massor

2009-01-19 @ 12:53:41
Postat av: Sofia

Va roligt med allt det nya. Jag håller med föregående skribenter; jag tror att du blir en grym frisör :)

Kram kram.

2009-01-20 @ 20:20:18
URL: http://sofialiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0