Trött

Klockan är över 9 och jag har precis kommit hem. Började dagen med att skjutsa barnen till dagis. Därefter hade jag en snabb frukostdate med Mona innan det bar av mot Falun och skolan.

Jag vet att jag har sagt det förr, men det måste bara vara världens roligaste skola. Ingen av oss vill gå på lunch. rast eller ens ta en kaffe. Idag mer eller mindre slängde läraren ut oss och sa att vi fick lov att ta en paus... hur ofta har man kännt så i skolan. Det känns så himla bra. Vi har gått i 2 veckor nu och redan hunnit klippa dockor, tränat styling, gjort slingor och pluggat teori. I morgon blir det fler slingtekniker... :)

Skolan slutar först fem på onsdagar vilket idag innebar att vi rullade in i Orsa vid 18.30. För mig blev det bara att parkera utanför daisys för en hamburgare med strips och sedan springa över till skolan för att möta kommunpolitikerna och disskutera den framtida skolan i Orsa kommun. Drygt två timmar senare kunde jag åter starta bilen och rulla hemåt.

Tro mig när jag säger att jag är trött och tänker krypa ner i sängen. Klockan 5 i morgon bitti ringer väckarklockan och då är det åter dags att bege sig till Falun.... JJIIIPIIIIIIII!

Go natt.
Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter underbart att känna sån glädje att gå upp så tidigt och komma hem så sent. Häftigt känsla att hitta det man brinner för!

2009-01-28 @ 22:24:24
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Mona

Va f-n...ingen frukostdate idag.. ..jahaja..då får vi väll lov att träffas i helgen då! :)

2009-01-29 @ 07:06:58
Postat av: Emma

Tack!

Jag & Tigge ska hem en sväng 13-14 februari. Så vi kan ju kanske komma förbi då en sväng...

Förstår att det är roligt på skolan, låter verkligen hur kul som helst...



Kram kram

2009-01-29 @ 20:11:05
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad kul att du trivs så bra! =) Kram!

2009-01-29 @ 20:50:55
Postat av: Anna Nämd

Ja du Jenny!

Jag kan inte annat än le, det är otroligt positivt att du är så motiverad, för det kan behövas i det här yrket. Jag kom just hem från Gagnef från

Dala frisörernas styrelse möte. Man får akta så man inte brinner upp... Men energi är otroligt viktigt, med den och talang kan du komma långt!(vilket du har);)

Men jag titulerar mig gärna som Ebbas frisör, för guds skull jag har ju turen att vara Gudmor till världens häftigaste unge, jag kan väl få klippa henne ett tag till....hi hi Sov gott/ Anna

2009-01-29 @ 23:46:02
Postat av: Mikkkkan

Vad roligt : ) Att allt går bra och så men du ! jag krm förbi med spelet så fort som möligt tack för lånet många kramar michaela : )

2009-02-01 @ 14:12:41
URL: http://kriiiistall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0