Vad gör hantverkare???

Det blir väldigt mycket bilåkande på dagarna nu. Närmare bestämt dryga 10 mil till skolan på morgonen, och lika många mil hem på kvällen. Att få tillbringa mer än 2 timmar per dag i min sprillans nya bil är dock inget jag lider av. Är det bara bra väglag och inte trafikstockning kan det faktiskt vara riktigt skönt. Ibland har jag dessutom sällskap så då går tiden av sig själv.

De senaste dagarna har dock radion fått vara mitt sällskap... jag är alldeles för dålig på att lyssna på radio annars. Idag när jag åkte hem var det en intervju med Andreas Carlsson (han i idoljuryn nu vet!!!) Han fick bla svara på vad han skulle vilja jobba med om han inte hade blivit låtskrivare, samt vad han absolut INTE skulle kunna jobba med. Andreas avslöjade att han INTE skulle passa som hantverkare. Och förklarade det hela med:
-"då skulle varenda tavla bli hängande snett eller bak och fram".

Vad menade han????
Sätter hantverkare upp tavlor????

Kanske var det jag som hörde fel, men jag är i alla fall glad att Andreas valde låtskriveriet. Det är han i alla fall kung på, sen om ramarna med guldskivor hänger snett det må så vara.

På tal om hantverkare så har jag reflekterat över en till sak idag. Det verkar vara så att det är hantverkare som kör fortast på våra vägar. När jag kör mellan Falun och Orsa är det till största del Skåpbilar och andra firmabilar som kör förbi mig, och jag kör bara förbi vanliga bilar (och långtradare och traktorer förstås).  Och om nu hantverkare kör så himla fort, varför kommer de då aldrig när man behöver dom??????

Sol Jenny 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hallåj...:)

Därför att vi har häcken full...:) Cheferna "över" oss är penga**** och verkar tro att vi kan va på tio ställen samtidigt så dom tar på sig alla jobb dom kommer bara över...lovar och lovar kunderna en massa som dom inte kan hålla.Idiotiskt eftersom det är dom själva som förlorar på det i längden...:/ vi gör så gott vi kan,men hantverk tar tid juh...:)

Kram från Jennie <3

2009-01-23 @ 17:19:14
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jorå,jag förstår att du skrev det lite med glimten i ögat när jag läste inlägget...men kunde bara liksom inte låta bli att lägga till en liten förklaring...ha ha:)

Ha en skön helg!

kram kram

2009-01-24 @ 13:01:55
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha, bra fråga =) Micke fyller år 12 maj, så vi får se om vi befinner oss utomlands då, skulle inte vara helt fel. Grattis till ditt karriärsval, passar ju dig perfekt! Måste kännas skönt att börja plugga. Hoppas du får vara lite ledig i sommar iaf. En fördel som vi lärare har, att vi är utan elever då och alltså kan tillbringa mer tid på Orsas stränder =)

Kram!

2009-01-24 @ 15:08:31
URL: http://ejkla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0