hår var man än går.


Efter tre introduktionsdagar på skolan var det riktigt skönt med helg. Någon vila från hår, frisyrer och salonger blev det dock inte. Redan på lördagen befann jag mig på Hårteamet för att vara med och fota Emma när hon skulle kläs till brud. Med en brud, en brudgum, två tärnor och en svärmor som skulle stylas räckte dock inte tiden till för Anna, så jag fick ställa mig och locka håret på Tigge, puman, Persson.. vilket var ett rent nöje. Dessutom blev hon såååå snygg när Anna var klar.


Även onsdagkvällen befann jag mig på salongen. Då för att fota frisyrer och mingel när Hårteamet fyllde 5 år. Många snygga modeller blev det, i varierande stil. Min "favvo" var nog Annas rockinspirerade kreation.

Veckans värsta får dock min egen dotter stå för. När mamma är borta och pappa sover på soffan kan allt hända. Den här gången hoppade tuggummit upp på huvudet och fastnade i håret. Faster fick rycka ut, mitt arbetet med att fixa dagens brud, för att klippa bort missödet....



Ny hårresande dag väntar i morgon, så jag ska krypa till kojs.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Fru Spiris

Tack!!! Vad snällt, ser fram emot att se bilderna. Men oj vad jag blir avis med JÄTTE glad för din skull. Jag VILL oxå gå frisör :o( Men roligt att A-F kan vara snäll mot någon iaf & du förtjänar det verkligen! Tror att du kommer att bli en jätte bra frisör. Så STORT grattis till dig!!! Ap läckert vrålåk oxå ;o)



Kram kram

2009-01-19 @ 22:35:55
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Roligt att du tror på en tjej, ingen som gjort det hittills. =)

Går det bra i plugget?

Kram!

2009-01-21 @ 21:37:29
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Anna Nämd

Hej på dig!

Du är bra på att skriva Jenny, och snart...

lika bra och efter ännu ett tag proffs på hår.

Vi får väl snittsa till Ebbas övriga strån oxå ;)



Kram A

2009-01-21 @ 22:14:33
Postat av: Emelie

Åhh, så skönt det skulle vara. Den massagen där glömmer jag aldrig. =) Har man spänningshuvudvärk är det verkligen toppen med huvudmassage. Då kan man ibland känna att värken bara rinner av. Det är häftigt!

Kram!

2009-01-22 @ 19:55:02
URL: http://semlesara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0