Blivande frisörer.

Vid det här laget har nog de flesta förstått att jag har börjat utbilda mig till frisör. Jag har dock fått lite bannor att jag inte uppdaterat bloggen nog med bilder från mitt "nya liv". Jag får passa på att be om ursäkt och ska försöka bättra mig. Kruxet är att jag är helt dö när jag kommer hem på kvällarna. Tydligen är det något ALLA i klassen upplever och de "äldre" eleverna bekräftar även de att första tiden på skolan tog på krafterna. Man sitter tokkonsentrerad hela dagarna, bombaderas med nya termer och fakta och ska praktiskt försöka utföra jobb. Men herre gud va kul det är :) Dagarna bara rusar iväg. Dessutom är det urgulliga tjejer i klassen, och på hela skolan.

Så här kan det se ut på dagarna. I mitten ser ni min "skolbänk". Vi tränar klippning på hårremsor och till veckan ska samma remsa få slingor. Håret är äkta och kommer från asien. Eftersom asiaterna ofta har mycket tjockare hår än oss har hårstråna delats både en och två gånger längs med. Jag tycker det är helt fantastiskt. På bilderna ser ni även tre av mina klasskamrater Sara (som förövrig visat sig vara tremänning med min systers barn) och till höger har vi Sara och Emelie.

Det kan nog komma och bli en hel del hårsnack på bloggen framöver. Jag ska försöka att inte bli överdrivet tjatig, men risken finns att jag inte lyckas så bra.

Svärmor (som också varit frisör) gav mig en flaska rysk rosa champange i fredags så jag ska kunna fira in min utbildning , snällt va!!! Så nu är det bara att försöka bli kvitt den här envisa förkylningen och boka in en redig fest :)

Tjingeling

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Håll passen i 90 grader och tänk på fingerpositionen..... :)

2009-01-25 @ 10:56:10
Postat av: Anna Nämd

Hårteamet söker till en ny tjänst!

Webdesigner 10% 10% receptionist

10% Servitris 10% fotograf

10% samtalsterauept(hur nu det stavas)

50 % praktikant



Ansökan önskas skriftligt o muntligt o fotografiskt/ Anna

2009-01-25 @ 11:00:58
Postat av: Emma

ÅHHHH!!!!

Vad roligt, jag vill gärna läsa om hur det går. Även om jag erkänner att jag är JÄTTE avis... Men såå roligt för din del. Förstår dock att det tar på krafterna. Kämpa på! :o)



Kram

2009-01-25 @ 18:42:40
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0