sommarsemestern 2009 avslutad

Sommaren 2009 bestod endast av 2 veckors ledighet, 2 veckor som jag sett fram emot något otroligt mycket. Ganska tidigt upptäckte vi dock att första halva veckan skulle Jon ha jour. Efter ett tag la sig irritationen och jag såg fram emot att kunna ge oss iväg så snart han gått av jouren på torsdagsmorgonen under min första semestervecka. Så gick Jons mormor bort och jag befarade att även min andra semestervecka skulle gå bort... tack vare svärmor ordnades dock begravningen på torsdagen och våran semesterresa behövde endast flyttas fram från tordag morgon till torsdag kväll.

Öland
Vi startade vår resa med ett stopp hos mamma och Lasse på Öland. Vädret var helt ok och barnen kunde bada i havet och fånga småfisk med sina hovar. Jag föredrog att hålla mig på land då temperaturen i vattnet inte nådde upp till rätt temperatur, enligt mig. 2 nätter av campingliv i husvagn blev det innan vi vinkade hej då.


Aspö
Lördag morgon gav vi oss av till Aspö. Denna ö i Karlskronas skärgård är ett riktigt smultronställe, så mysig skärgårdsö. Här har Jons moster en stuga som vi är så glada att få besöka. Här har vi åkt båt på havet, fiskat, åkt flakmoppe, badat, plockat blåbär, besök sjöfartsmuseét, ätit gott, druckigt gott och bara myst. Jag låter bilderna få tala:

           
        

Anderstorp.
Här har vi ett till smultronställe. Anderstorp i sig är kanske inte den hippaste sommarplatsen, faktiskt värre än Orsa... men jag trivs så bra med att komma hit några dagar. Här blir vi så omhändertagna att man känner sig som en liten prinsessa :) Att sen få åka ut till sommarstugan i Stockanäs där Jons farmor och farfar har sina grönsaksodlingar är underbart. Där träffade vi även Jons faster Berit ochhennes man Pieter och kusin Emma med man och dotter (dom bor annars i holland). Dessutom tog Jons farfar med oss på en tur i den djupa smålandsskogen för att plocka kantareller. En dag tog vi även på oss shoppingbrallorna och begav oss till Ullared. notan hamnade på 2500 kr i första hand kläder till ungarna men även lite annat smått och gott. Det var dock tur att vi var där tidigt, jag får krupp på allt folk och gav upp när man fick lov att börja trängas, fyyyyyy va drygt!!

        

Nu väntar vardagen igen... vilket faktiskt är ganska skönt. Jon och barnen är förvisso lediga två veckor till, men jag drar ner till Falun igen i morgon!

Sooo long!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Så fina bilder!



Jag ser att ni haft det bra, härligt!

Är lite avis på att jag inte kommer träffa fam Sturesson,när jag o ungarna åker ner till Anderstorp, bra att ni värmt upp farmor o farfar i allafall.

Jag längtar efter dom.

Du får väl ha det bra i Falun så länge!Hälsa dom från mig.



Kramis A

2009-07-26 @ 17:04:30
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åhh vilka härliga bilder Jenny! Himla fina!

2009-07-26 @ 18:02:43
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ps. Vad fin bloggen blitt! =)

2009-07-26 @ 18:08:09
Postat av: Sofia

Vilka härliga sommarbilder! Jag saknar egentligen bara en person på bilderna - dig själv. Du måste vara med lite mer :)

Hoppas första skoldagen i morgon går bra. Jag vet precis hur det känns om det känns jobbigt, jag börjar nämligen själv att jobba i morgon.

Kram kram.

2009-07-26 @ 19:33:31
URL: http://sofialiv.blogspot.com
Postat av: Malin HÅ

Åh vilken härlig semester ni verkar ha haft! Man skulle nästan kunna tro att du varit ledig i fyra veckor - ni har hunnit med otroligt mycket...

Vilka härliga bilder - blir totalt avundsjuk över kantarellerna, saknar landet...

Ha det jätte bra i skolan nu...själv firar jag min första semesterdag av 21 ;-)



Puss o kram

2009-07-27 @ 10:54:27
Postat av: Malin HÅ

Ps. Skulle du vilja lämna din nyckel till Ulle?

2009-07-27 @ 10:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0