GGgggggG GGgggggGGG GgGgGGG GGgg!! :)

Nu är skolan igång igen. Trött!? Ja, men det är samtidigt superkul att träffa alla igen. Vi har ju blivit som en liten familj :)
Den här veckan (och nästa vecka också) är vi dessutom själva på skolan. Det är så skönt. Ettorna har fortfarande sommarlov och nästa grupp börjar inte förren om ett par veckor tror jag. Tänk, då blir vi treor!!! hej å hå!

Den här veckan har vi haft herrklippningar. Av mina ramsor att dömma så skulle man nog kunna tro att jag riktigt hatade det... men så är inte fallet. Jag ser verkligen fram emot att få till det där med herrklippningen. Det känns som att bara man får till en klassisk herrklippning har man en bra grund... och det ska jag bannemig nöta in. Mitt största bekymmer är att jag är så envis och perfektionist, vilket inte alltid passar sig i det här stadiet av min utbildning. Jag skulle vilja ha en lång rad av vänstersidor att nöta på tills jag får till det, därefter ta högersidor... Men nu är det inte dalahästar vi håller på med där man kan slänga träbiten på brasan och börja på en ny. Däremot ska jag försöka ragga herrmodeller till mina praktikdagar så jag får till det här med finish och maskinklippning bakom öronen. Det är mitt stora mål just nu.
Någon som vill/törs ta plats i frisörstolen???!!

Idag påbörjade vi våran massagekurs. Jag har länge velat lära mig denna konst så när vi fick förfrågan om de skulle köpa in den var min röst självklar. Några tycker att kursen tar för mycket tid av vår värdefulla frisörtid på skolan, 5 heldagar, men jag tycker det är värt det. Har förvisso panik inför FC-provet, men i slutändan är det gesällen som är det viktiga och då tror jag inte de här 5 dagarna gör varken till eller från. Kursen innebär att vi får lära oss helkroppsmassage, inklusive händer, fötter och ansikte. Idag har vi lärt oss olika tekninker och masserat varandra på ryggen. I morgon fortsätter vi med skuldror och nacke.... längtar redan.

Nu blir det sängen och en bok medan regnet öser ner utanför fönstret. Har inte sett något liknande sen jag bodde i Florida och de tropiska regnovädrena drog in.

Sov gott

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Du får väl fråga Jon, Lars,Pappa(min),Bosse min granne ställer alltid upp,alltid några!



Jag ser fram emot att se dig a action både på salongen och i skolan!

Idag åker vi hem...suck..har var ljuvligt bra dagar här!

Kram A

2009-07-31 @ 12:00:52
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0